close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Seicento: fiat seicento

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Hallo.

Wij hebben een fiat seicento aangeschaft met 70.000 op de teller.
Nu was aan ons de vraag waneer de distributieriem vervangen hoort te worden en dat de multiriem spanrollen en waterpomp dan ook gelijk meegenomen moeten worden?
En wat de kosten hiervoor ongeveer zijn of als je dat zelf kunt.
Hoop op reactie.

groetjes jeroen

Geplaatst door

polotje26 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Distributieriem vervangen bij 105.000 km
Is zelf te doen in ongeveer 1,5 uur hoewel je er slecht bij kunt (weinig ruimte). Waterpomp hoeft niet te worden vervangen (is niet kwetsbaar) ook de spanrol niet als deze soepel draait. Multiriem drijft alleen de dynamo aan, deze moet eraf als je bij de distributieriem wilt. Multiriem kost je de kop niet, dus ook gelijk vervangen.

Kosten voor vervangen (alleen distributieriem) bij universele garage +/- 100 euri Incl. BTW.

robert10078 0

16 jaar

Spanrol altijd samen met de distributieriem vervangen....wat maken die paar euro's uit.....kopreparatie is vele malen duurder dan een spanrolletje.

thei11316 0

16 jaar

@Thei
Natuurlijk kun je altijd "uit voorzorg" iets vervangen, echter bij de Fiat 1.1 ltr heeft de spanrol maar weinig te lijden. Riem wordt ook alleen gebruikt voor aandrijving van de nokkenas en de waterpomp. Er zijn inderdaad merken waarbij e.e.a. erg kwetsbaar is, geldt echter niet voor deze motor. Als geheel is de Seicento erg degelijk, zeker voor een Italiaan (al wordt hij dan in Polen gebouwd).

Er wordt vaak gesuggereerd dat zowel de distributieriem erg kwetsbaar is en dat ook de spanrol(len) om de haverklap kapot gaan, maar dit is bij beide niet het geval, uitzonderingen uiteraard daargelaten. Hele verhaal heeft meer met zg "productaansprakelijkheid" van doen dan met technische eisen.

robert10078 0

16 jaar

@Robert

Als het mijn auto zou zijn werd die spanrol samen met de distributieriem vervangen.....wat maakt die 25 euro nu uit!

thei11316 0

16 jaar

Die spanrol gaat bijna altijd kapot kort na de 100000km, of net ervoor. Eerst beginnen ze erg fluitende geluiden te maken omdat het lager droog draait. Als je zo te lang blijft door rijden dan vallen de bolletjes zo uit het lager....

inderdaad gewoon spanrol erbij vervangen voor die paar euro kun je geen risico lopen
en je hebt het toch los als de spanrol later alsnog kapot gaat moet je weer alles loshalen en heb je dubbel werk
mvg martijn

mvanoosten 0

16 jaar

als ik een distributie vervang is het alles of niets waterpomp en alles indien deze ook over de distributie loopt,je vergeeft het jezelf nooit als hij na 20.000 km kapot loopt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.