Beste ls,
Na een prima rit zonder een enkel probleem wil ik na een paar uur starten en wegrijden met mijn fiat seicento.
Helaas kreeg ik opeens de auto niet meer in zijn versnelling. Iedere versnelling is niet in te komen met lopende motor.
Als ik hem in zijn achteruit wil zetten hoor je het zogenaamde tandenpoetsen.
Als ik de auto in zijn achteruit zet [als de motor uitstaat] en dan start, voel ik direct dat de auto lichtjes achteruit wil rijden, dit terwijl ik de koppeling ingetrapt heb.
Waar moet ik het in zoeken?
Geplaatst door basman180 (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Seicento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.
12 Reacties
oldford (0) PRO, 6 jaar geleden
De koppeling, die komt kennelijk niet meer helemaal vrij.
basman180 (0), 6 jaar geleden
ik zal zo eens kijken of ik de kabel strakker kan zetten. Maar iemand anders attendeerde mij al op kromme vingers vd drukgroep.
Waarschijnlijk nieuwe koppeling incl drukgroep als ik het goed begrijp?
basman180 (0), 6 jaar geleden
Beste ls,
We gaan de koppeling/drukgroep vervangen.
Moet ik met het centreren vd koppeling nog rekening houden/zijn er nog tips als het aankomt bij het vervangen van een koppeliingset bij een seicento 2001? Ik heb nl geen centreer gereedschappen.
Groeten bas
Hans4040 (300) PRO, 6 jaar geleden
Vaak zit er bij een koppelingsset een plastic centreerpen bijgeleverd...
kaleido 1 (1565) PRO, 6 jaar geleden
Alles goed vet vrij maken en de koppelingsplaat met 4 kleine drupjes secondenlijm netjes recht op de drukgroep lijmen en monteren maar .
Hans4040 (300) PRO, 6 jaar geleden
Da`s ook een idee..ha ha
Maar wel kleine drupjes dan.....
basman180 (0), 6 jaar geleden
de set is besteld en hopelijk gaan we ook dit weer tot een succes brengen.
Het centreren/vastzetten vd plaat met een paar minuscule drupjes secondenlijm, daar heb ik nog geen goed beeld van.
kaleido 1 (1565) PRO, 6 jaar geleden
Simpel je ontvet de drukring van de denkgroep, je kijkt hoe de koppelingplaat op de drukgroep komt te liggen , je doet rond om verdeeld een paar kleine druppels secondenlijm op de plaat van de drukgroep en je legt daar de koppelingsplaat bovenop , netjes in het midden , nu kun je plaat en drukgroep in 1x monteren en zit hij altijd in het midden mits netjes recht er op gelegd.
basman180 (0), 6 jaar geleden
dank voor de toelichting.
basman180 (0), 6 jaar geleden
Daar is ik weer,
Hoewel we niet vies zijn van lekker sleutelen, wisten we niet goed waar we aan begonnen.
Motorfietsen ok, maar auto 's .. das andere koek.
Wat een klus om op straat te doen zeg...
Ontopic,
Een gebroken tangentiaalveer was de boosdoener.
Nu hebben we een goede set [koppelingsplaat,drukgroep en glij-lager] gestoken vh merk LUK + nieuwe transmissie olie.
Wat is de koppeling weer lekker soepel nu.
Centreren vd koppelingsplaat hebben we gedaan met een metalen staaf welke de diameter heeft van de prisas. Als je de drukgroep gaat aandraaien kun je prima nog wat nastellen/verschuiven .
zie foto s voor een sfeerimpressie,
Bedankt allen voor het advies en raad.
Hans4040 (300) PRO, 6 jaar geleden
Het is gelukkig mooi weer om dit op straat te doen...pffff.
Bedankt voor de feedback.
kaleido 1 (1565) PRO, 6 jaar geleden
Hoe noemen ze dat , voor paal staan , ha ha , mooi dat het gelukt is , prettige feestdagen.