Hallo Allemaal,
Wij hebben een Stilo 2.4 selespeed met het volgende probleem,
Er is koud niet mee weg te rijden , zo bokt hij op de koppeling , of de bediening hiervan .
Ik heb het idee dat het in de achteruit veel minder is .
Wat is er gedaan , koppeling vervangen (geen druklager) en via de examiner alles opnieuw ingeleerd en ontlucht , meerdere keren ontlucht zelfs
de koppeling is er niet uitgegaan vanwege slijtage , maar de motor lagers en krukas waren stuk , vandaar dat wij ook de koppeling maar vervangen hebben (als je toch al zo ver bent waarom dan deze niet gelijk meenemen)
na even rijden/opwarmen (15min) van de motor is het bijna weg , nog wel iets voelbaar bij stilstaan en zeer weinig gas geven , dan voel je hem ook iets schudden
Er is op problemcar al veel over geschreven , maar ik lees nergens een oplossing
Wie weet er raad ??????
Vr Dank
HL Visser
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hetzelfde probleem gehad, bij koude start erg schokken van de auto. na enige tijd rijden zo goed als geen last meer.
nadat de selespeed op gegeven moment niet meer wilde schakelen is het druklager vervangen.
hierdoor was zowel het probleem van het niet schakelen als het schokken opgelost.
aangezien ik lees dat het druklager niet vervangen is zou dit mogelijk het probleem kunnen zijn.
Bedankt voor de reactie,
Ik rij er nu 1.5 week mee , en ik moet zeggen dat het de eerste dagen zeer slecht was , maar na diverse malen ontluchten en inleren via de examiner is het nu op een niveau dat er goed mee te rijden is , ook in de file
Bij heel weinig gas geven voel je hem nog iets .
ik kijk het nog even aan maar denk dat het probleem bij mij heeft gezeten in lucht en het goed inleren van de koppeling (via de examiner)
Vr Dank
HL Visser
Met de koppeling ontluchten met de examinar moet je wel de nippel opendraaien. Dit staat niet in de procedure beschreven.
Hallo,
heb ik ook inderdaad met de nippel open gedaan , in eerste instantie meerdere malen met de nippel dicht , maar na enige dagen rijden en geen verbetering met de nippel open gedaan .
Pomp laten draaien (ontluchten via de examiner) en dan even de slang terug trekken(niet te lang want alles piest hij eruit) , is wel een rotzooi overigens
en lastig bij te komen
HL Visser
altijd lastig. Maar we hebben ook ooit problemen gehad omdat het nergens beschreven staat dat je de nippel open moet draaien bij ontluchten. Maar zo te horen gaat het al steeds beter. Leert zichzelf schijnbaar ook in.
Amici,
Zelf onlangs een vergelijkbaar probleem gehad.
Bokken, stoten bij langzaam wegrijden in de 1e versnelling (Vooral bij koude motor). In zijn achteruit geen last. Vooral filerijden en inparkeren was een onprettige ervaring.
Met meer gas geven had ik geen last maar daarmee wordt inparkeren wel een grotere uitdaging ;-)
Na wat forumsnuffelen de dealer opdracht gegeven de selespeedolie te vervangen (door originele tutela CS olie) en het geheel opnieuw in te leren (kosten 130,- incl BTW). Voor dat bedrag besloot ik niet zelf te knutselen.
Daarmee is het probleem (in mijn geval) voor 99% weg. Alleen bij de eerste keer optrekken na koude start doet ie het nog een heel klein beetje maar aangezien de auto van 2003 is en 210.000km heeft gelopen lijkt me dat acceptabel.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar