auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Uno: Fiat uno 1.1 gaat constant in noodloop

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1 ie

Ik heb een uno 1.1ie die meestal na het starten meteen in de noodloop gaat, dit betekent dat ie gigantisch hard stationair gaat lopen en uiteinlijk zichzelf verzuipt. (dit kun je merken aan de benzinelucht die van de auto afkomt) we hebben al de sensor van de automatische shoke vervangen en de lambdasonde. dit hielp echter niet, en we zijn nu bezig om de senor van de koelvloeistof te vervangen, maar ons idee is dat deze niet kapot is.
maar wat is het dan wel? help help help... ik weet het niet meer.. en naar een fiat garage te gaan is te duur en is de auto misschien ook wel niet meer waard... wie kan mij helpen??????

groetjes Tamara

Geplaatst door

Tomaatje (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wij zijn helemaal niet duur(der). Onderdelen vervangen zonder dat ze kapot zijn daarentegen is duur!!!

Als je het mij vraagt kan het heel goed aan de koelvloeistoftemperatuur liggen.

Is de auto er zomaar mee begonnen of is de accu vervangen???
Het eerste wat je kunt doen is kijken of het slangetje van de vacuumvervroeger niet lek is zit op de stroomverdeler en loopt naar het inspuithuis.dan controleren of de vacuumvervroeger zelf niet lek is.
OF is de vacuumvervroeger vervangen DAN OPPASSEN ER ZIJN TWEE TYPEN EEN VOOR !1000CC MOTORen EEN voor de 1100 cc motor het verschil zit in de hoeveelheid graden vervroeging wanneer om gewisseld dan ook hoog toerental.
het risetten werkt het best op deze manier motor warm laten lopen dan accuklem er af een minuut dan starten en met een gas geven 1500 toeren ongeveer tot dat lambda sonde werkt ongeveer 40-50 seconden dan stationiar laten lopen een minuut nu moet de motor weer goed lopen.
Dit werkt alleen met de voorontsteking goed Stationair met vacuumslang eraf niet meer dan twee graden voorontsteking, nu de slangerop dan staat de ontsteking op zeven a acht graden voor .
ZIT DE VERKEERDE VACUUMVERVROEGER erop dan heb vijftien graden voorontsteking. succes

technico 0
badge

17 jaar

hej jeroen,

voor mij is dat wel te duur... en ik heb de onderdelen van sloopauto's dus dat is altijd goedkoper dan nieuwe bestellen.. deze onderdelen zijn daar gecheckt of ze nog wel werken dus de kans is heel klein dat die onderdelen kaopt zijn.
ik heb deze uno gekregen, en meer dan 200 euro isie niet waard dus om de fiat dan naar een dealer te brengen heeft niet veel zin, ben ik daar weer honderden euros aan kwijt. maar in iedergeval bedankt voor de reactie!

groetjes tamara

Tomaatje 0

17 jaar

hej sjoerd!

bedankt voor je reactie! ik ga dit zeker proberen, mocht dit het niet zijn breng ik de auto naar de sloop.. ik heb geen flauw idee wat het dan wel zou kunnen zijn.. het nadeel is dat ik de auto nodig heb voor mn werk dus we blijven proberen..... wie weet! echt super bedankt, ik zie weer wat hoop!

groetjes Tamara

p.s. de auto is hier zomaar mee begonnen, eerst begon het met stotteren en stinken naar rotte eieren, en dan wilde ie niet meer starten, dat is inmiddels over (contactstekkertjes waren ook niet goed) heeft toen zo'n 4 weken zonder problemen gelopen , maar nu gaat ie dus constant in de noodloop en stopt er dus uiteindelijk helemaal mee en stinkt ie vreselijk naar benzine.

Tomaatje 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Uno of stel zelf een nieuwe vraag.