wij hebben hier een fist stilo staan die geen vermogen meer heeft
met rijden komt de motor niet hoger dan 3300 toeren en lijkt of de turbo niet reageert
met uitlezen krijg ik de volgenden storingen :
p0235 laaddruk
p0101 circuit luchtmassa meter
na het wissen en rondje te hebben gereden komt alleen de storing terug van de laaddruk
heeft iemand hier ervaring mee ik denk zelf aan de luchtmassa meter
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou eerst ff kijken naar de erg klep komt bij een jtd en tdi wel voor dat deze verstopt zit waardoor hij begint te roken en slecht trekt
dan helpt de lmm ook niks (gaan ook veel minder kapot ook) en met de laaddruk zal waarschijnlijk zijn dat de druk wegvalt omdat de egr open blijft staan.
in het begin dat je voelt dat hij niet trekt dan kan hij gaan roken en slecht trekken tot 2000 toeren (loopt langzaam op tot hij helemaal niet meer trekt) maar hierboven trekt hij zo als het hoort.
als de egr vuil is dan hoef je deze niet schoon te maken maar kun je beter een plaatje van 1mm dik tussen de uitlaat en de egr-klep zetten zo heb je daar geen probleem mee (bij een fiat multipla diesel was het hierna opgelost)
die post zwemt hier ook ergens rond, daar dacht ik eerst verkeerd omdat ik nog met school bezig was en net met deze storingen moest zoeken en oplossen (alles met roken uit de uitlaat)
[quote=trucker0werner]ik zou eerst ff kijken naar de erg klep komt bij een jtd en tdi wel voor dat deze verstopt zit waardoor hij begint te roken en slecht trekt[/quote]
Aangezien je toch met scholing bezig bent, misschien toch iets verduidelijken. Als de EGR klep verstopt zit dan gaat een motor hierdoor niet slecht trekken, tenzij hij in noodloop gaat hierdoor. De motor gaat erchter wel slecht trekken als de klep in open positie vast komt te zitten.
Denk toch aan de LMM of het vacuumklepje voor turbodruk regeling.
Ik krijg veel JTD's binnen en eigenlijk nooit problemen met EGR kleppen.
hey jeroen het is je toch niet naar je hoofd gestegen dat je weer eerste van belgie bent geworden he
hahahhaha
enne alfa menke .................... zeer veel problemen met jtd en egr kleppen hoor we hebben ze al op de plank liggen dat zegt genoeg
ga niet zomaar af op foutcodes maar ga ook eens na wat de waardes zijn en de vergeleikingswaardes en daar trek je je conclussie pas uit
fout codes zeggen niets het kan in jou geval gewoon zijn dat de lmm bv 400 gram wil zien maar dat ie door een defecte egr 600 gram ziet
dan zou je afgaand op de foutcode de lmm vervangen terwijl het een openstaande egr is
dit is maar een voorbeeldje dus eerst even de metingen doen en dan pas concluderen
....dan zal de Alfa rijder wel wat meer op het gas drukken, blijft de boel ook schoon.....hahaha
Turbo al eens gechecked? Egrklepjes komen idd bij ons ook nogal eens voor.
Wat wij ook regelmatig hebben is dat de schoepen van de variabele turbo vast komen te zitten. Met als gevolg dat de motor in noodloop gaat en niet meer trekt. Maar dan moet hij zolang hij niet in noodloop gaat wel goed trekken...
@ Richard: ik doe m'n best om het hoofd koel te houden! :-)
maar hoe kunnen jullie dan verklaren dat de auto niet boven de 3300 toeren komt met rijden en onbelast 3500 toeren
mij lijkt dan de egr erg onwaarschijnlijk
hij rookt ook voor de rest niet
"maar hoe kunnen jullie dan verklaren dat de auto niet boven de 3300 toeren komt met rijden en onbelast 3500 toeren ?"
Noodloop misschien?
Oiram
[quote=jeroenmonteyne][quote=trucker0werner]ik zou eerst ff kijken naar de erg klep komt bij een jtd en tdi wel voor dat deze verstopt zit waardoor hij begint te roken en slecht trekt[/quote]
Aangezien je toch met scholing bezig bent, misschien toch iets verduidelijken. Als de EGR klep verstopt zit dan gaat een motor hierdoor niet slecht trekken, tenzij hij in noodloop gaat hierdoor. De motor gaat erchter wel slecht trekken als de klep in open positie vast komt te zitten.[/quote]
dat bedoel ik
vaak blijven ze open staan in deze soort situaties
zoals chris22 zegt dat hij echt niet verder komt dan 3300 toeren en daarna doortrekt wil dus zeggen dat mijn eerste ingeving niet kan omdat je dan juist wel door kunt trekken.
het lijkt inderdaad op dat hij in een noodloop zit.
helaas kan dit door verschillende dingen voorkomen wat allemaal 1 ding gemeen hebben geen feetback van de onderlden (of verkeerde waardes)
zoals je zegt is de laadruk niet correct en de lmm waarde dat wil zeggen dat de storing ergens in de inlaat zit en niet in de uitlaat (of inlaat/uitlaat)
ik zou dan ook inderdaad kijken bij de turbo
was er eerst niet van uit gegaan dat het met turbo was omdat ik dit niet gelezen heb en laaddruk dacht ik wel aan turbo maar niet zozeer
omdat egr ook wel voorkomt bij jtd
ik heb de egr gedemonteerd en gecontroleerd zit niet vast en was nog redelijk schoon
toen de luchtmassa meter eraf gehaald hier zat een beetje olie in dus eerst maar luchtmassa meter vervangen
en dan even verder kijken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar