auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Stilo 2002: Nadieselen / brandstofklep

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: JTD 115

Hallo, mijn stilo blijft 1 seconde nalopen (nadieselen) als ik het contact afzet,
nu denk ik zelf dat de brandstofklep vervuild is.
Maar ik weet niet waar deze zit, kan iemand mij vertellen waar de brandstofklep zich bevindt???

Alvast bedankt, remco

Geplaatst door

cordoba sx 1.6 AFT (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zit er een vlinderklep in de inlaat en zo ja, sluit ie dan wel goed als je contact uit zet?

T.P. 0
badge

16 jaar

ja, daar zit een vlinderklep, maar deze heb ik al schoongemaakt...
maar ik ga eens een additief toevoegen aan de diesel om het dieselgedeelte te reinigen,
van een collega hebk ik gehoord dat daar een soort naaldafsluiter tussen de dieselpomp en de commonrail zit, waarschijnlijk is deze vervuild.

verder nog suggesties? alvast bedankt..

Op het moment dat bij een jtd de motor afgezet gaat worden wordt de druregelaar opengezet zodat pomp geen druk meer opbouwd, DUS niet afgesloten, hoe de verstuivers dan aangestuurd worden weet ik niet maar ik kan me wel bedenken dat dit vastgelegd is in de ecu. Op het moment dat de verstuivers zouden nadruppelen zou die motor in andere situaties ook niet meer zo oke zijn.
Nogmaals de vlinderklep kan wel schoon zijn maar volgens mij wordt deze met een vacuum aangestuurd en als dit niet goed gaat sluit die klep misschien niet meteen.

Succes.

T.P. 0
badge

16 jaar

O ja, en toevoegingen voor de diesel bij een commonrail wordt door bijna alle fabrikanten afgewezen omdat dit de smerende werking van de diesel kan beinvloeden en dat komt bij een commonrail zeer nauw.

gr.

T.P. 0
badge

16 jaar

ok, die toevoeging zal ik maar laten dan, en de motor functioneerd voorderest prima
maar op een ander forum las ik dat de functie van die vlinderklep is dat ie de verse lucht toevoer knijpt wanneer de egr-klep uitlaatgassen toevoegt aan de inlaatlucht. nu kan het natuurlijk ook dat deze de luchtoevoer helemaal knijpt met afzetten...
ik zal de vacuumslangetjes van de aansturing van de vlinderklep eens controleren, op het eerste gezicht lijken ze prima maar ik ben ze niet helemaal nagegaan aangezien het slangetje achterlangs het blok uit het zicht verdwijnt, naar waar?

bedankt voor je suggesties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.