Mijn dochter heeft ook zo een rampen Fiat Tipo1.6i uit '92.
Start nu slecht maar heeft wel altijd gewoon gestart. Het probleem......rijdt hortend en stotend. Als je gas geeft valt het vermogen van de motor weg. Is al bij diverse garages geweest maar hebben het niet kunnen vinden (antw. zit zoveel electronica in, ja lekker). Van alles al vervangen, verdeelkap, bougies en bougieskabels, luchtfilter, benzinetoevoer sensor kortom echt van alles. Na een keer weer opnieuw afgesteld te zijn deed hij het weer perfect, voor 2 weken en kregen toen weer hetzelfde probleem.Ook hebben we een keer de accupolen voor 10 min losgehad en daarna deed hij het weer een minuut of 10 prima maar terug naar huis begon het weer opnieuw. Het is haar eerste autootje en wil hem niet kwijt maar we weten het gewoon niet meer. HELP!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gekopieerd uit ander forum!!
I have recently had a few problems with my wife's fiat tipo 1.6iesx.
Problem 1-While driving the engine temperature was low and driving at 100kpm the engine was running cold. I had this check and the thermostat was sticking open so I had it replaced and the temperature is now good, at around 90c. Through the temperature being low the engine management system was being told the engine was cold and too much fuel was being mixed for iginition.
Problem 2- The car was always jerking (stotterd) in high and low rpm. So I had the spark plugs replaced and a new air filter fitted but the car was still jerking at all speeds. Again I went to the garage and the mechanic noticed that the 2 small pipes (buisjes) were broken and leaking air, these are connected to the air filter box and are also connected to the injection system. One pipe senses the warm air to the injection system and the other pipe senses the cold are to the injection system, then the engine management system calculates the correct fuel mixture. Both the pipes were replaced and the car is now running perfectly.
You can find the 2 pipe as follows; open your hood/bonnet and look at the air filter box on top of the engine, on the bottom left corner there is an air pipe about 50mm in diameter, on this pipe at this point there is a small pipe connecting to it about 5mm in diameter, if you follow this pipe it connects to the injection system under the air filter box, you also notice the second pipe will looking at this pipe. If you unscrew the 3 nuts on top of the air filter box and carefully remove it you will be able to examine the pipes, they do often split or the connection breaks. These were replaced on my wifes car and it now drives fine. I hope it works on your car.
As they say in dutch ' ik wens je heel veel succes'
Doei
Steve from England
Ik heb een fiat tipo 2.0 uit '92. Hij hield een poosje geleden ook ineens in, zo erg dat ie niet meer van zn plaats wilde komen. Het probleem bleek te zitten in de benzinepomp. Die heb ik ff losgehaald en helemaal volgespoten met wd-40. In die pomp zit een radje, dat niet alleen moet kunnen draaien, maar ook naar binnen gedrukt moet kunnen worden. Dat heb ik dus met de schroevendraaier weer losgeduwd en nu loopt ie alweer een maandje of drie als een tierelier:-) Probeer dat ook 's!!! BTW.: die pomp, daar komen dus twee slangen op uit, 1 gaat naar de carb., die ander weet ik niet uit mn hoofd. draai die er uit, demonteer m, zodat je 2 delen hebt en spuit hem vol.
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Tipo of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar