Fiat Seicento: Houdt in, geeft storing in inspuitsysteem (rood lampje brand)

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Hallo allemaal,

Kan iemand mij helpen met dit probleem.

Motor houdt ernstig in bij gasgeven, ik twijfel zelf aan monopoint/inspuitstuk.
Zou die vervuild of stuk kunnen zijn?

Benzinedruk is 1bar (gemeten) als ik de retourslang deels dichtknijp gaat de motor weer goed lopen.

Koppakking vervangen (was lek), lambdazonde schoongemaakt, bougies vervangen.


Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ben al heel lang aan het tobben.

Groeten Wim

fiatsiecento2001

Geplaatst door fiatsiecento2001 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Seicento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Als het lampje brandt kun je een foutcode(s) laten uitlezen bij de dealer, dan weet je meer.
Doorrijden met deze klacht kan de katalysator beschadigen en die zijn erg duur.

fiatsiecento2001 (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor je tip, is er nog iemand anders die een idee heeft?Wil namelijk niet te veel geld kwijt zijn aan een garage

thei11316 (0), 14 jaar geleden

Je geeft het zelf al aan de benzinedruk is te laag,die moet tussen 2 en 3 bar zijn,kan een verstopt benzinefilter zijn maar evt ook een slechte benzinepomp die te weinig opbrengt en wat nog kan dat je tsankontluchting niet goed werkt en de pomp te veel vacuum moet trekken en dan te weinig benzine levert.
Het laatste ben heel snel achter,benzinedop van je tank lossen en weer dicht draaien.
Probeer dat eerst maar even uit,de inspuitlampjes van Fiat zijn heel nerveus,die branden al heel snel.

fiatsiecento2001 (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor de reacties, bericht van thei11316 heeft niks uitgehaald. Behalve dat de benzinedruk niet tussen de 2 - 3 bar is. Benzinefilter was al vervangen.

We hebben hem uit laten lezen bij de Fiat dealer. Geeft de volgende storingen:

-potentiometer smoorklep (getest, is goed)
-druksensor
-lambdasensor (getest, is goed)
-accuspanning (getest, is goed)
-verstuiver verwisseld
-relais dampterugvoerklep
-relais benzinepomp

Kan hier iemand nog wat uit opmaken? Zou de druksensor er wat mee te maken kunnen hebben?

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

En wat zei de dealer van de brandstofdruk?
Die lijkt mij niet goed. als je de retour dicht maakt loopt hij beter??
Lijkt op te weinig opbrengst van je pomp.
Oiram

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

1 bar voor een monopoint klink mij niet verkeerd. Druk is veel lager dan bij een multipoint.

fiatsiecento2001 (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor de reacties,

Benzinedruk is volgens gegevens tussen de 1 - 1.1 bar dus goed.

Relais dampterugvoerklep was ook bij uitlezen een storing, maar waar zit deze?

druksensor is ook getest en oke. Iemand nog suggesties, ik ben echt ten einde raad.....

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

Lijkt erg veel op een te arm mengsel.
1.1 bar is inderdaad wel goed.

Je zegt houd in bij gasgeven.
Als de motor stationair draait en je geeft een klein beetje gas merk je dan al iets?
Dan weer iets hoger in toeren (enz. enz.) wanneer begint het probleem dan.
Als je contante snelheid rijd merk je dan iets?

De uitgelezen fout omschrijvingen zijn mij niet helemaal duidelijk.
Bleven die fouten aanwezig ondanks het fout wissen.

Oiram

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ondertiteling: dampterugvoerklep staat ook bekend onder de naam koolstof filter.
Als deze open staat dan krijg je inderdaad een arm mengsel.

fiatsiecento2001 (0), 14 jaar geleden

Houdt in bij half gas, koolstoffilter zal ik morgen even checken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.