close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Seicento: olie druk lampje brandt bij stationer toerental

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 900spi

Als de motor warm is gaat bij stationair toerental het olie lampje branden bij gas geven gaat het uit !

Is dit de oliepomp? Komt dit meer voor ?

En is deze eenvoudig te vervangen en waar wordt hij door aangedreven?

Mvgr paul

Geplaatst door

bremmer (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het enige juiste is eerst te meten of er wel echt een oliedrukprobleem is.
De zender zou bijv. ook defect kunnen zijn.

Inderdaad..

Meten = weten..

Het kan de sensor zijn die de boosdoener is,ipv de oliepomp zelf.

Als het lampje stationair brand bij warme motor, hoor je dat ook een getik of ander geluid ?

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

De sensor is vervangen kan de druk nog niet meten heb wel een meter maar geen verloopje voor die maat

zodra je het stationaire toerntal bij warme motor iets verhoogt gaat hij al uit .

Je hoort bij koude motor heel erg tikken klepstoters denk en bij warme motor hoor je ook een lichte tik dacht
zelf ook een klepstoter.

Mvgr paul

Kan je de pomp zo vevangen als je de carterpan eraf haalt en wordt hij aangedreven door de krukas??

bremmer 0

15 jaar

Heb ook nog even olie en olie filter vervangen en carter ontluchting schoongemaakt geen effect

Zou het ook een lager kunnen zijn of gaat het lampje daar niet van branden

hoorde vandaag over pijpje onder het klepdeksel dat verstopt of los kan zijn

bremmer 0

15 jaar

Een lager dat geeft ook een tik, maar meestal onder in de carterpan, en als eerst zal ( door geen of weinig oliedruk ) meestal een drijfstanglager eruit lopen.

Zou toch even de oliedruk meten om er zeker van te zijn, voor er dalijk meer schade ontstaat, en dat zou zonde zijn.

Normaal kun je de oliepomp zo demonteren als de cartenpan eronder uit is.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

hallo

Probleem gevonden olie pomp open gehaald in de pomp zit een klepje met veertje die zat vast door een splinter

Volgende probleem tegen gekomen onder het carter lag stuk van een zuiger dat was denk het tikken

is het verstandig alleen de zuiger te vervangen is dat erg duur om deze te vervangen moet zeker de kop eraf

volgens mij krijg je hem er onder niet zo uit

of is het wijzer om een ander blok te kopen

mvgr paul

bremmer 0

15 jaar

Ik denk dat je goedkoper bent met een ander motortje..

Hij moet zowizo uit elkaar gehaald worden, en om 1 zuiger te vervangen is ook niet echt verstandig, je zult de staat van het onderblok, de zuigers en veren moeten bekijken, en desnoods deze vernieuwen, ook de kop kun je dan controleren, die moet er ook af, dus een nieuwe koppakking heb je ook nodig, net zoals op zijn minst de drijfstanglagers e.d.

De zuiger moet naar boven eruit gehaald worden.

Als je alles zelf doet, vallen de kosten wel enigzins mee mits er verder geen schade ontstaan is! En is hij weer als nieuw..Van een gebruikte motor weet je ook de staat en het verleden niet van, dus dat is ook altijd even afwachten..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.