Als de motor warm is gaat bij stationair toerental het olie lampje branden bij gas geven gaat het uit !
Is dit de oliepomp? Komt dit meer voor ?
En is deze eenvoudig te vervangen en waar wordt hij door aangedreven?
Mvgr paul
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het enige juiste is eerst te meten of er wel echt een oliedrukprobleem is.
De zender zou bijv. ook defect kunnen zijn.
Inderdaad..
Meten = weten..
Het kan de sensor zijn die de boosdoener is,ipv de oliepomp zelf.
Als het lampje stationair brand bij warme motor, hoor je dat ook een getik of ander geluid ?
Gr Stefan
15 jaar
De sensor is vervangen kan de druk nog niet meten heb wel een meter maar geen verloopje voor die maat
zodra je het stationaire toerntal bij warme motor iets verhoogt gaat hij al uit .
Je hoort bij koude motor heel erg tikken klepstoters denk en bij warme motor hoor je ook een lichte tik dacht
zelf ook een klepstoter.
Mvgr paul
Kan je de pomp zo vevangen als je de carterpan eraf haalt en wordt hij aangedreven door de krukas??
15 jaar
Heb ook nog even olie en olie filter vervangen en carter ontluchting schoongemaakt geen effect
Zou het ook een lager kunnen zijn of gaat het lampje daar niet van branden
hoorde vandaag over pijpje onder het klepdeksel dat verstopt of los kan zijn
15 jaar
Een lager dat geeft ook een tik, maar meestal onder in de carterpan, en als eerst zal ( door geen of weinig oliedruk ) meestal een drijfstanglager eruit lopen.
Zou toch even de oliedruk meten om er zeker van te zijn, voor er dalijk meer schade ontstaat, en dat zou zonde zijn.
Normaal kun je de oliepomp zo demonteren als de cartenpan eronder uit is.
Gr Stefan
15 jaar
hallo
Probleem gevonden olie pomp open gehaald in de pomp zit een klepje met veertje die zat vast door een splinter
Volgende probleem tegen gekomen onder het carter lag stuk van een zuiger dat was denk het tikken
is het verstandig alleen de zuiger te vervangen is dat erg duur om deze te vervangen moet zeker de kop eraf
volgens mij krijg je hem er onder niet zo uit
of is het wijzer om een ander blok te kopen
mvgr paul
15 jaar
Ik denk dat je goedkoper bent met een ander motortje..
Hij moet zowizo uit elkaar gehaald worden, en om 1 zuiger te vervangen is ook niet echt verstandig, je zult de staat van het onderblok, de zuigers en veren moeten bekijken, en desnoods deze vernieuwen, ook de kop kun je dan controleren, die moet er ook af, dus een nieuwe koppakking heb je ook nodig, net zoals op zijn minst de drijfstanglagers e.d.
De zuiger moet naar boven eruit gehaald worden.
Als je alles zelf doet, vallen de kosten wel enigzins mee mits er verder geen schade ontstaan is! En is hij weer als nieuw..Van een gebruikte motor weet je ook de staat en het verleden niet van, dus dat is ook altijd even afwachten..
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar