Beste mensen,
Ik ben al een tijdje "bezig" met een auto van een kennis; een Bravo 1.2 16V welke inhoud, raar terugvalt naar stationair en (soms) te weinig vermogen geeft tijdens acceleratie.
Aan de sensoren heb ik niets raar kunnen ontdekken op het ook (actuatoren overigens ook niet) en gezien ik hem zelf niet uit kan lezen (geen eobd) heb ik hem langs de dealer laten gaan.
Onderhoud is overigens goed, pas nog grote beurt gehad en kabels zijn ook vervangen. Dat is allemaal wel in orde; zover ik het kan bepalen met relatief eenvoudige middelen; een scope heb ik nog nergens aan gehangen op dit moment omdat het altijd "even dit, even dat" is en ik er niet echt een hele dag aan heb kunnen besteden.
Afijn; geen foutcodes en de lijst van parameters zag er goed uit volgens de dealer. Ik zag daar een foto van en er waren er maar een paar terwijl de motor uit stond (!!).........
Wat wel opviel was dat de koelvloeistoftemperatuur en die van de aangezogen lucht op -34,6 graden Celsius stonden.......raar, maar de motor stond uit en misschien is dat bij Fiat dan wel normaal, temeer omdat de monteur had gezegd dat hij niets vreemd zag aan de waarden.
Helaas kan ik er steeds dus maar even aan werken door de afstand en de meetapparatuur die benodigd is en ik steeds met een omweg kan gebruiken.
Morgen dus weer een poging en het begint mij te irriteren dat ik steeds weer opnieuw moet beginnen; ik wil eens gericht zoeken naar een oorzaak.
Mijn vraag dus; is er een "veel voorkomend probleem" waarvan de Fiat mannen zeggen: "kijk daar eens naar"?
Dat zou welkom zijn. Alvast bedankt voor het lezen en eventueel meedenken!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als ik de klacht zo lees denk ik aan benzinedruk. Ik doe niet zo heel veel in fiat maar ik weet wel dat ze niet de beste brandstofpompen hebben, misschien is het nuttig om er eens een brandstofdrukmeter in te hangen en dan te gaan rijden. En met dit soort storingen zou ik een scoop op het lambda-signaal aansluiten en gaan rijden, op die manier kun je zien of hij op moment van inhouden een rijk of een arm mengsel krijgt. Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Bravo of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar