close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat scudo: Kachel ventilator

Bouwjaar: 1999

Bij deze Scudo blijft de ventilator van de kachel continue op hoog toerental lopen (laat zich niet regelen of uitzetten).

Hiervoor is hij al bij de garage geweest waar men er enkele uren na gezocht heeft zonder resultaat (regelprint is al vervangen)

Heeft iemand een suggestie of een electrisch schema zodat een goede electronicus eens naar het probleem kan zoeken ?



Geplaatst door

Driessens (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Scudo heeft in de kachelventilator een regeltransistor zitten deze wil nog wel eens stuk gaan en gaat dan in volle geleiding waardoor de ventilator voluit draait en niet is te regelen. Deze print met koelelment is los te koop en kan los vervangen worden.Ik neem tenminste aan dat het hetzelfde is als een Peugeot Expert, want daarbij is het zo.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Hoe is het hiermee?

oldtimer 0
badge

20 jaar

we hebben het momenteel erg druk (verwarmings boer). Maar inderdaad het is de regeling in de ventilator die stuk is. Bij navraag bleek dat de dealer alleen de regelschuif had vervangen, zonder succes (Was niet nodig geweest als hij even de weerstandswaarde had gemeten op de connector bij de ventilator).

Ben nu op zoek naar een nieuwe regeling , bij voorkeur een gebruikte omdat ze nieuw nogal duur zijn (+/- 200 euro).

Maar zal daar ongeteijfeld mee opgelost zijn.

Driessens 0

20 jaar

Breng de unit even bij een electronika deskundige. Dan kan deze er een nieuwe tor in zetten.

oostersekat 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Scudo of stel zelf een nieuwe vraag.