👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo collega`s, ik zit nog steeds met een niet aanslaande 2.0 JTD motor.
Ik maak gebruik van en autodiagnos systeemtester, en meet een brandstofdruk tijdens starten van 300 bar, dit schijnt OK te zijn
de tester geeft telkens een DTC "fasesensor" nu heb ik aangenomen dat dit de nokkenaspositie-sensor is en deze vernieuwd, echter geen resultaat.
Het signaal van de nokkenas-sensor is juist (blokspanning van 2 lange en 2 korte pulsen) en komt op de ECU binnen.
De electrische brandstofpomp in de tank werkt goed, en geeft een druk van 2,5 bar.
Het signaal op de injecteur komt mij wat vreemd voor, maar ik heb zo`n soort signaal ook nog nooit bij een goed lopende motor bekeken, en heb heirvoor geen vergelijkings materiaal.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Oorzaak gevonden, de distributie stond niet meer op tijd, de borgspie in het nokkenas-tandwiel was eraf (zoals dat ook vaak bij de krukaspoeli van VW gebeurt), Geen klep-zuiger contact gehad.
De ECU ziet verschil in fase (timing krukas/nokkenas) kapt de inspuiting af.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Scudo of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar