π Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Wie o wie heeft een oplossing? De kachelblower van onze Ulysse doet gek. Gaat ipv gezicht hard via voorraam blazen en dan weer valt hij uit. Soms doet alles het wel, soms niet. Ook de bediening loopt soms vast, of als je de airco uit hebt gezet brand het lampje weer dat hij aan is. Of je draait om te temperatuur in te stellen en loopt dan vast.
Kachel motor en weerstand zijn goed, waarschijnlijk is het iets kleins een contactpuntje, zekeringetjes of soldeerpuntje geen idee.
Iemand bekend met dit probleem? Of hetzelfde gehad? En weet wat de oplossing kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laat het systeem eerst eens uit lezen en van daaruit verder werken.
Lijkt een massaprobleem te zijn, of loskomende soldeerpuntjes, komt wel eens voor...
6 jaar
Dank jullie. Met uitlezen komt er niets uit. ... Skilcom ga ik naar kijken!
6 jaar
Van de kachel van een Ulysse uit 2004 is trouwens niets uit te lezen. Best alles losmaken van de middenconsole... alle elektronica, printen enz, demonteren, en soldeerpunten controleren met vergrootglas... Zijn ze erg grijs uitgeslagen, met witte stipjes aanslag, best beginnen met ze allemaal op te solderen, tot ze mooi terug blinken, (helpt trouwens ook bij de elektronische stuurbekrachtiging van b.v. Punto en Panda die regelmatig uitvalt, is een ziekte bij Fiat...) , daarna de massaverbindingen goed nakijken en proper maken, alles terug monteren, en 9 van de 10 werkt alles weer perfect... Succes, en laat maar weten hoe het afgelopen is...
6 jaar
Laat ik weten... meer tips natuurlijk welkom
Dank allen tot zover
6 jaar
Dank Skilcom! Het is gelukt alles werkt weerππππ
Wat hebben we gedaan
- Dashbord verwijderd
- Bekabeling afgekoppeld
- Hoofdunit kachelmotor gedemonteerd
- Doorgemeten idd dood
- Kachelmotor uit elkaar gehaald
- Koolborstels schoongeschraapt
- Vuil uit de motor geblazen
- Stekers en contacten nagelopen een stekker was helemaal krom omdat die ernaast was gexrukt dus dit ook gerepareerd
- Doormeten en op 12v aansluiten en bingo! Werkend
- Aan auto getest werkend
- Alles inelkaar gezet en teruggemonteerd
.Alles werkt weer! Zo goed als nooit daarvoor in 30 sec ijskoud en harde stroom
Top ben zo blij! Garage zou even wissrlen a 700 euro maar gewoon zelf gerepareerd. Echt trots op mezelf dank voor je tips!
6 jaar
Proficiat, zo zie je wel, zelf repareren loont... er is gewoon een klein beetje moed voor nodig....
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ulysse of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar