close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Punto: ketting defect of gebroken

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 13 jtd 90 pk

motor opeens stil
doet niets meer,krukas draait loos
nokkenas draait niet meer mee als je motor verdraait,zichtbaar door sensorgat in nokkenas huis

wat gaat er allemaal kapot zijn? ik kan paspennen gebruiken
wat is het goedkoopst opendoen van de distributie,kleppen krom?

of een okkaziemotor zoeken

Geplaatst door

zwartepiet (355)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dan beginnen met de distributie te herstellen. en proberen, en uitproberen of je dan wel de krukas kunt draaien.

Maarrrrr, ik ben bang dat er (bij de diesel) kleppen zijn beschadigd. Bij dé montagen vaststellen wat er vernieuwd moet worden, schade optellen, en bepalen of er wellicht een ruil- of een gebruikte in moet.

Ralf_Jensen 0
badge

11 jaar

beste bij de 1.3 jtd blijven de kleppen zelf intact ,maar zijn er wel tuimelaars en klepstoters die durven kapot gaan.
de ketting zelf zal niet gebroken zijn maar wat wel voorvalt bij deze is dat de ketting soms nogal hard uitrekken zo ver dat de spanner dit niet meer kan opvangen en de ketting dan een tand verspringt of eraf loopt.
dit is in de meeste gevallen te wijten aan te hoge belasting bij koude motor,deze zijn er gevoelig aan ook ondanks omdat het bij deze blokjes heel lang duurt vooraleer deze op bedrijfstemp. zijn

axel_P 0

11 jaar

injectoren zijn er niet uit te krijgen
al geweekt met kruipolie
met slaghamer en trillen,ze blijven zitten

hebben een 2de hands motor besteld bij een afbreker
wordt iets voor volgende week

zwartepiet 355

11 jaar

ja dat komt ook vaak voor,
komen het beste eruit als de motor goed warm staat ,en dan leidingen eraf en waar de leiding op de verstuiver wordt aangesloten krijg je normaal een dop op en dan goed één en weer bewegen soms moet je dit 5 min. ofzo wel doen maar uiteindelijk komen deze wel los hoor.

axel_P 0

11 jaar

vervangmotor zit erin
motor draait maar gaat in fout

laten uitlezen foutcode p 0236

storing in luchttoevoer

alle buizen darmen zijn goed van luchtfilter tot inlaatcolector
voor de motorbreuk alles ok
dus luchtmassameter is dezelfde
turbodruksensor reeds verwisseld

de injectoren van de ruilmotor,moeten deze worden geprogrameerden hoe
of zijn er nog sensoren die op de computeremoeten worden aangeleerd

start perfect en rookt niet,enkel vermogen valt weg rond 3000 toeren en dan gaat de lamp aan

zwartepiet 355

11 jaar

verstuivers moeten inderdaad aangeleerd worden,
men moet de nrs die bovenaan op de verstuivers staan opschrijven en deze moeten dan ingevoerd worden.
dat invoeren kan enkel via de examiner van fiat.
je kan mss zelf al de nrs opschrijven cil1 ... cil2 ... enz...
en dan even bij de dealer langs gaan duurt normaal dan maar 10 min.

axel_P 0

11 jaar

probleem opgelost
steun vacuum doos op turbo stond scheefgeplooid en stang blokkeerde
oude turbo erop en ok

hopelijk blijft het nu in orde

zwartepiet 355

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.