Fiat Punto: Koelvloeistoftank, stukjes rubber erin

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1 single injection

Hallo,

Ik zag een tijdje geleden dat ik kleine stukjes rubber in mijn koelvloeistoftank heb drijven. De koelvloeistof is ook niet mooi helder meer, maar donker van kleur (volgens mij zit er geen olie in; het ruikt niet en er blijft niks aan mijn vingers kleven)
Ik vermoed dat er een slang aan het verslijten/vergaan is.

Weet iemand een manier, een tip, hoe ik kan ontdekken welk slangetje dit is?


Alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten,
Sanne Bauhuis

P.s. Oh ja, misschien handig om erbij te vermelden dat de waterpomp enkele maanden geleden is vervangen?

SanneB

Geplaatst door SanneB (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 9 jaar geleden

Misschien zijn het nog wel resten van de vloeibare pakking die nu bovenin drijven. Ik zou alle stukken er uit vissen en dan na een tijdje weer eens kijken.

De kleur van de koelvloeistof kan donker worden door bijmenging van meerdere soorten, dat hoeft geen probleem te zijn.

kaleido 1 (1715) PRO, 9 jaar geleden

Systeem aftappen , spoelen en kijken wat het nu echt is , en dan op zoek naar de eventuele slang , als het rubber is.
Als het een slang is gaat het koelsysteem verstopt zitten , of de slang klapt een keer.

SanneB (0), 9 jaar geleden

Nog geen tijd gehad om fatsoenlijk naar de koelvloeistof te kijken, werk nu even 10 dagen achter elkaar dus zal volgend weekend worden.

Probeer wel al sinds enkele dagen een nieuwe radio in de auto te plaatsen, maar krijg de radio niet aan de praat.
Het maakt niet uit welke kabel ik op welke kabel aansluit, de radio blijft dood.
Heeft er iemand al eerder een radio aangesloten in een fiat punto die me kan vertellen welke kabel op welke moet worden aangesloten?

Voeding voor de radio is een rode draad en een zwarte draad. Volgens de boekjes bij mijn auto is
zwart = massadraad
rood = vanaf de zekeringkast.

Op de ISO-stekker heb ik de kleuren:
- Zwart = massa
- Rood = 12v power switched
- Geel = 12v power permanent
- Blauw/wit = antenne/afstandbediening (zit niet in mijn auto en wens ik ook niet aan te sluiten)

Maakt niet uit welke ik aansluit, de radio blijft dood.
Behalve wanneer ik rood (auto) op zwart (iso) en zwart (auto) op geel (iso) aansluit, dan springt de zekering van de radio kapot.

Heb overigens niets doorgemeten. Ik heb wel een meter, maar heb hier echt geen kaas van gegeten.

Alvast bedankt voor het uit de brand helpen. Auto rijden zonder muziek is niks!

Groeten,
Sanne B

SanneB (0), 9 jaar geleden

Kan het trouwens zo zijn dat een autoradio/cd speler het niet doet als de antenne kapot is?

Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden

Voor een CD-speler heb je de antenne niet nodig. Die moet het dan toch doen.
Voor een goede radio ontvangst wel.

SanneB (0), 9 jaar geleden

Na een behulpzame werknemer van Halfords toch mijn radio aan de praat gekregen; bleek dat ik de gele draad miste (aan de auto). Door de rode en gele draad van de radio samen aan te sluiten op de rode draad van de auto doet de radio het nu. En heb de Halfords medewerker blij gemaakt met een sixpackje bier als dank voor het verlaten van zijn winkel en in mijn auto komen kijken waarom de radio het niet deed :) Dat is toch pas service?!

Wat betreft de stukjes rubber in de koelvloeistof, deze zijn vanzelf verdwenen. Ben vandaag bij een voormalig automonteur geweest die met een pompje wat van het koelvloeistof eruit heeft kunnen pompen om het beter te bekijken, en het ziet er toch goed uit. Waarschijnlijk toch wat siliconenpakking van het vervangen van de waterpomp...
Vandaag dan ook met mentale ondersteuning van de voormalig automonteur zelf het oliefilter en de voorpijp van de uitlaat vervangen. Langzaam aan wordt het nog wel een keer wat met mijn doe het zelf autoklusvaardigheden haha.

Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=SanneB]................. heb de Halfords medewerker blij gemaakt met een sixpackje bier als dank voor het verlaten van zijn winkel en in mijn auto komen kijken waarom de radio het niet deed :) Dat is toch pas service?! haha.[/quote]
Mooi dat je problemen zijn opgelost.

de Halfords medewerker heeft nu tijd genoeg om dat bier op te maken. Halfords = failliet.

SanneB (0), 9 jaar geleden

Heb een misschien heel domme vraag maar vraag me af waar ik bij mijn auto asssteunen kan plaatsen, naast de gebruikelijke dorpels?
Googelen in het engels levert me o.a. onderstaand plaatje op (ik duid op de plaatsing van de oranje assteun), maar is dit correct?

groeten,
sanne

kaleido 1 (1715) PRO, 9 jaar geleden

Geen probleem , er zit daar een verstevigingspunt , hij kan ook onder de balk die in de lengte van de auto er naast zit.
Zolang je hem maar niet onder de bodemplaat of de rand van de dorpel zet.

SanneB (0), 9 jaar geleden

Oke, snelle reactie!
Bedankt ;)

SanneB (0), 9 jaar geleden

Topic kan gesloten worden moderator!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.