close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Cinquecento: koelwater te heet, fan slaat (te ) laat in en maar heel kort

Bouwjaar: 1996, Motorinhoud (cc): 900

Hallo, i.v.m. koelproblemen/geen int.verwarming tijdens stationair/ oververhitting bij stationair, heb ik de waterpomp/thermostaat/radiateur alle sensoren en de koppakking gewisseld. Meteen klepsteelrubbers vernieuwd kleppen geslepen etc. Auto loopt prima, int. verwarming werkt prima, echter bij stationair blijft de temp hoog oplopen. meermaals ontlucht maar temp loopt op, ergens 3/4 van de meter {90-100) slaat de fan heel kort in. Ik meen echter dat dan de temp. al te hoog is en vrees dat de koppakking dit niet aan kan. Thermostaat gaat open bij 87 graden. Schakelaar radiateur fan is 97-92. Ik vermoed dat een snellere/koelere fan / radiateur schakelaar e.e.a. zou kunnen oplossen. Is er een reden bekend waarom de temp zo ver oploopt vooraleer de fan inslaat? Is er een koelere b.v. 87graden schakelaar te krijgen.
Hoor graag van jullie.

M.v.gr. Nico

Geplaatst door

ascension (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

koel fan is dat een 1 of 2 stand aansturing?
je kan informeren bij auto onderdelen shop, voor een andere schakelaar

Tiguan 0
badge

8 jaar

Waarom is dit te hoog , de meter loopt wel terug als de fan aan is geslagen ?
Door de overdruk in het systeem is 98 graden nog niet zorgwekkend.
Hoeveel draden zitten er aan je thermoschakelaar in de radiateur ?
2 draden is een enkele schakeling.
3 draden is een 2 traps systeem .

Dank voor de reacties. Het betreft 2 draden, simpele doorlus aan/uit.

Ik heb de oudere sensor bekeken die is 92-87 dus de nieuwe 97-92 is wellicht te warm. Na plaatsing oude sensor slaat de fan iets eerder in voordat de temp. te hoog wordt en koelt voldoende. 90 bij rijden ruim 95 stationair.
Morgen komt er een 87-82 in om nog iets eerder te koelen. Verwarming is er meteen en ook stationair. Ik vermoed dat de nieuwe koppakking de korte verhoogde temp, heeft doorstaan. Complete nieuwe koeling nu. Pomp thermostaat Sensoren Radiateur, dus zou verder geen problemen moeten geven.

Dank. Gr. Nico

ascension 0

8 jaar

Dank voor de reacties. Het betreft 2 draden, simpele doorlus aan/uit.

Ik heb de oudere sensor bekeken die is 92-87 dus de nieuwe 97-92 is wellicht te warm. Na plaatsing oude sensor slaat de fan iets eerder in voordat de temp. te hoog wordt en koelt voldoende. 90 bij rijden ruim 95 stationair.
Morgen komt er een 87-82 in om nog iets eerder te koelen. Verwarming is er meteen en ook stationair. Ik vermoed dat de nieuwe koppakking de korte verhoogde temp, heeft doorstaan. Complete nieuwe koeling nu. Pomp thermostaat Sensoren Radiateur, dus zou verder geen problemen moeten geven.

Dank. Gr. Nico

ascension 0

8 jaar

Dank voor de reacties. Het betreft 2 draden, simpele doorlus aan/uit.

Ik heb de oudere sensor bekeken die is 92-87 dus de nieuwe 97-92 is wellicht te warm. Na plaatsing oude sensor slaat de fan iets eerder in voordat de temp. te hoog wordt en koelt voldoende. 90 bij rijden ruim 95 stationair.
Morgen komt er een 87-82 in om nog iets eerder te koelen. Verwarming is er meteen en ook stationair. Ik vermoed dat de nieuwe koppakking de korte verhoogde temp, heeft doorstaan. Complete nieuwe koeling nu. Pomp thermostaat Sensoren Radiateur, dus zou verder geen problemen moeten geven.

Dank. Gr. Nico

ascension 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.