auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Seicento: koppelings automaat

Bouwjaar: 1998

Heeft iemand kennis van koppelingsautomaat.ingebouwd door FIAT garage,reagerende op druk van de normale versnellingspook.
deze schakelt dan d.m.v electrisch/hydrolisch de koppelingshefboom op de versnellings bak.het automaatje is voorzien van eigen reservoir, en een motor-pomp.en voorzien van diverse electrische aansluitingen , 1 boven 2 aan onderzijde.
vraag is : hoe te controleren op werking, en waar kan ik een schema verkrijgen.( de automaat vervangt het koppelingspedaal,deze is uitgebouwd,) ivm aanpassing invalide.en u snapt het, hij werkt niet.normaal wordt bij draaiende motor, en met druk naar de 1 versneling de automaat bekrachtigd,waarna hij het koppelingshendel bediend,(ontkoppeld)en verder in 2/3/4/5.en achteruit. dus wie weet wat.

Geplaatst door

lynx270 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi wim
in belgiemoet je van fiat uit de auto ombouwen naar normaal(3pedalen) als er problemen zijn met de selecta koppeling omdat je er geen stukken meer voor kunt krijgen

alfabroleo 0
badge

18 jaar

aan problemcar-team.
mijn vraag is nog steeds open en is nog niet op enerlei reden beantwoord.
bij nazoeken/ navraag bij fiat dealer weet men van niets, heel vaag.
bij navraag bij VALEO, die de unit levert, kan mijn ook niet verder helpen, volgens hum leveren ze alleen onderdelen van de unit, en geen gehele unit, dus erg veel verder ben ik nog niet.
optie is nu computer laten uitlezen en dan weer verder, met eventueel computer wisselen.die is verkrijgbaar bij dealer, dus dan kan ik misschien een oplossing vinden, die u dan van mij verneemt.
m vr groet wim f.

lynx270 0

18 jaar

werk vaak als freelance schadehersteller bij een fiat dealer in belgie, daar hebben ze al meerdere omgebouwd naar normale koppeling, dus gewoon 3 pedalen

geacht team, probleem opgelost door firma electrostart te den Helder, bijna 3 weken gebruikt om van 2 sets een te maken, de vorige kapotte is gebruikt, door hem open te maken en daar de werking te beredeneren maar toch het is gelukt, de hele oorzaak was een vastgelopen electromotor, die de koppelingscilinder bediende, (vastgebrande koolborstels) de motor draaide wel maar trok 11 Ampere, waardoor de beveiliging ingreep (computerdeel van de unit) en de zaak blokkeerde. gr wim

lynx270 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.