Beste lezers,
Een 3 weken geleden maakte de auto een raar geluid,ANWB erbij gehaald.
Drukgroep was stuk volgens deze man,maar we konden nog wel terug naar huis rijden zei deze.
Voor de deur aangekomen stopt de auto er mee en ruikt naar brand,ANWB man er weer bij gehaald en deze verklaarde drukgroep totaal kapot geslagen.
Auto naar de garage gesleept drukgroep en koppelingsplaten laten vervangen.
Toen we de auto terug kregen schakelde deze met veel geluid in zijn 2,volgends de garage moeten de tandwielen gereviseerd worden.
Balen ik had daar voorheen nooit geen last van.
Wie weet hier raad mee want reviseren schijnt een duur grapje te zijn.
Begrijp er helemaal niets van de auto heeft maar 68.000 km weg.
Hoop op een reactie.
Groeten,
Rob en Corien
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Model, bouwjaar, motor, brandstof ?
Het is een Punto 1.2 benzine van 2000
17 jaar
Als je er geen last van had voordat de koppeling vervangen werdt, zit het in de afstelling van de koppeling/koppelingspedaal.
Waarschijnlijk wordt de koppeling niet voldoende vrijgegeven.
Hetzelfde gebeurd als er een mat onder het pedaal ligt waardoor je net niet ver genoeg kunt intrappen.
Even terug naar de garage , lijkt mij.
mvg,
Hans.
Hoi Hans,
Ik heb even met de garage gebeld en deze zegt niets aan het koppelingspedaal te kunnen stellen.
Als uitleg kreeg ik dat het een hydraulisch systeem is en daar kunnen ze niets op stellen???
Wij hebben er totaal geen verstand van maar voorlopig zitten we met de ellende.
Groeten,
Rob en Corien
17 jaar
Ik ken de Punto niet zo goed, maar het koppelings [color=red]pedaal[/color] kan wel afgesteld worden.
de juiste afstelgegevens kun je vinden in een vraagbaak.
mvg,
Hans.
volgens mij hebben jullie al een punto 188 idd met een hydraulische koppeling en die kan dus NIET afgesteld worden. het voorgaande model de 176 heeft wel een koppeling die je kan afstellen. kijk ff naar je chassis nummer staat er ZFA176........of ZFA188......
ongeacht welk type punto jullie hebben nog een paar tips/vragen:
heeft hij alleen problemen met de 2e versnelling of kraakt hij bijvoorbeeld ook als je de achteruit inschakelt? heb je alleen problemen met de 2e versnelling (voornamelijk terugschakelen van 3 naar 2) dan ligt het niet aan de koppeling.
heb je nou met alle versnellingen problemen kijk dan is ff naar het koppelingspedaal. deze moet op de zelfde hoogte of hoger staan dan het rempedaal, staat deze lager dan klopt er iets niet.
staat het koppelingspedaal lager dan het rempedaal en je auto heeft een hydraulische koppeling dan kan het ook nog zijn, en dat is het addertje onder het gras, dat de garage de koppeling niet goed heeft ontlucht. zowieso kan dit ook een oorzaak zijn.
zoals je merkt zijn er nogal wat dingen die je kan/moet weten over de auto en die je kan/moet controleren. ik neem aan dat jullie een goede garage hebben die weet waar ze het over hebben en eea wel al gecontroleerd hebben.
als je nou echt alleen maar met de 2e versnelling een probleem hebt dan ben ik toch bang dat er schade is ontstaan aan de synchromesh zoals wij dat noemen. dit onderdeel zorgt er voor dat de versnellingen juist niet horen te kraken. echter bij een kapotte koppeling word dit onderdeel zodanig overbelast dat het stuk gaat. ik wil niet stoken maar beetje jammer dat de anwb jullie naar huis heeft laten rijden. blijkbaar was de koppeling dusdanig kapot dat jullie de volgende dag niet eens meer naar de garage konden rijden.
als jullie nog vragen hebben stel ze gerust en ik ben ook wel ff beniuwd wat nu uiteindelijk de oorzaak was want zoals je leest kunnen dit er meerdere zijn. succes ermee
hoi
ik was even benieuwd hoe het met jullie auto is?????
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar