close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Punto: Krukassensor doormeten

Bouwjaar: 2001, Motorcode: 1200

Ik heb een Punto 1.2 Elx uit 2001.
Vermoedelijk is de krukassensor stuk.
Kan ik die doormeten met een multimeter, zoja hoe doe ik dat ?

Alvast bedankt,

Dick

Geplaatst door

atd (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je kunt alleen de weerstand meten van de spoel die er in zit
de weerstand ligt ergens in de buurt van de 800-1200ohm
heb je weerstand dan zou je sensor goed zijn

Als je de motor start moet je ongeveer 1V wisselspanning meten.

marcel7031 0
badge

16 jaar

[quote=trucker0werner]je kunt alleen de weerstand meten van de spoel die er in zit
de weerstand ligt ergens in de buurt van de 800-1200ohm
heb je weerstand dan zou je sensor goed zijn[/quote]
Dit gaat in de praktijk absoluut niet op (weerstand goed dus sensor goed). Als je iets meten wilt dan moet je met een scoop het signaal bekijken.

garageburgwal 0
badge

16 jaar

Iedereen die gereageerd heeft, bedankt.
Het probleem zat in stekkeraansluiting bovenop de distributiedeksel.

Dick

atd 0
badge

16 jaar

[quote=garageburgwal][quote=trucker0werner]je kunt alleen de weerstand meten van de spoel die er in zit
de weerstand ligt ergens in de buurt van de 800-1200ohm
heb je weerstand dan zou je sensor goed zijn[/quote]
Dit gaat in de praktijk absoluut niet op (weerstand goed dus sensor goed). Als je iets meten wilt dan moet je met een scoop het signaal bekijken.[/quote]
als je weerstand hebt dan heb je ook een signaal
heb je dat niet dan is de vliegwiel niet goed waar de tanden op zit
heb je een oneindige weerstand dan heb je nooit een signaal
heb je een hele kleine signaal dan kan de draadbreuk in zitten en zul je een heel zwak signaal meten

heb je geen scope dan is dit de enige manier (naast spanning meten dan)

Een bdp sensor met de juiste weertsand hoeft niet een juist signaal af te geven (dit geldt ook voor abs sensoren) vraag me nou niet waarom maar zo is het nu eenmaal.
Heb het vorige week vrijdag nog gehad met een Traffic DTI, wel rondgaan niet aanslaan. BDP sensor doorgemeten en gaf juiste weerstand. Deze vernieuwd (gaf fc op bdp sensor) en motor loopt weer.
Heb ik ook al diverse keren met abs sensoren meegemaakt.

garageburgwal 0
badge

16 jaar

Als je wisselspanning meet hoef je ook geen weerstandsmeting te doen. Ik praat natuurlijk dan wél over een inductieve sensor. o.a. Fiat.
Als je weerstand hebt heb je inderdaad niet automatisch ook een signaal.

marcel7031 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.