Probleem met de Bravo van mijn vriendin: Temperatuur loopt snel naar rode bereik, koelvloeistof komt bij vuldop uit koelsysteem, koelventilator blijft uit, kachel helemaal op stand warm maar lucht uit vent. openingen is koud.
Het kvs peil was hiervoor zover ik weet goed. Kan het zijn dat de waterpomp defect is?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat er een aantal problemen zijn......de koelven moet inkomen,kan dus zijn dat of de ventilator zelf kaduuk is of de voeler die hem aanstuurt.....dan kan je thermostaat niet behoorlijk werken en is het goedkoopste om te vervangen dus evt ook hier mee beginnen........die koude lucht kan door die thermostaat komen.....of dat er een verstopping in het kachelcircuit zit......of dat ook de vloeistofpomp niet genoeg koelvloeistof laat circuleren....dit kan weer komen door een versleten scoeprad of dat dit schoeprad los op zijn as zit.
Ik zou beginnen met de thermostaat er uit te nemen en dan controleren of de koelvloeistof nog te heet wordt en als je dan zeker weet of deze niet behoorlijk werkt deze pas vervangen,dan op de radiateur de thermostaatcontacten doorverbinden....de koelven moet dan aanslaan....dan weet je ook zeker dat die thermostaat wel of niet kapot is en je evt de ven zelf de schuld mag geven.
Voor je een nieuwe thermostaat monteerd ook de kachelradiator doorspoelen...weet je ook of deze evt vertopt heeft gezeten.
Controleer eens of er een straaltje kvs in het reservoir terug stroomt als de motor loopt..Zie je helemaal niks,zal de waterpomp waarschijnlijk kapot zijn,dat kan ook de andere problemen verklaren,geen warme lucht,koelvin zal niet aangaan omdat niks circuleerd en de kvs bij de sensor koud/lauw blijft..
15 jaar
Als er koude lucht uit je verwarming komt dan zit er waarschijnlijk lucht in je systeem. Er zit een ontluchtingsschroefje tegen het schutbord in de slang naar je verwarming, maar ook eentje aan de distributiezijde, als ik mij niet vergis.
Ook die 'koude lucht' / lucht in systeem moet een oorzaak hebben..en die moeten we natuurlijk eerst zien te achterhalen.
15 jaar
Goede adviezen, ik ga morgen eens even kijken, te beginnen met checken of kvs rondgaat of niet en dan ontluchting checken.
Heren, bedankt voor de info tot zover.
Ik zal mijn bevindingen later posten.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Bravo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar