Fiat Punto: map-sensor punto 1.1 1998

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Hallo
heeft mijn Fiat Punto 1.1 bj 1998 ook een map sensor en waar zit die dan??

groeten Erwin

amstaffnona

Geplaatst door amstaffnona (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ja, deze motor heeft een map-sensor.
Waarom wil je dat weten?

amstaffnona (0), 14 jaar geleden

omdat de motor inhoud. en niet echt super loopt
nou hoorde ik dat daar ook het probleem kan zitten.
gr

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Tja, kan. Maar er zijn nog enkele dozijnen oorzaken die hetzelfde veroorzaken.

Gaat er een stroingslampje branden? Dan laten uitlezen bij de dealer, scheelt een hoop zoekwerk. LET OP, motor niet uitzetten voor het uitlezen.

Kontroleer alle slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekkage, scheuren e.d.
Aan een van die slangetjes zit de mapsensor. Ik dacht dat die tegen het schutbord is gemonteerd.
Voorzichtig!!! Pijpje op de map-sensor breekt heel makkelijk af!

amstaffnona (0), 14 jaar geleden

oke ga ik morgen even opzoek.
alles nakijken.
ik laat weten als het is gelukt.

martin00 (0), 14 jaar geleden

Reageer evens namens mijn kameraad.

Vandaag de Mapsensor vervangen. Hielp niets

Stappenmotor vervangen. Hielp niets

gasklep positie sensor. Hielp niets

Nieuwe orginele bougies. Hielp niets

De computer vervangen. Hielp niets.

Injector vervangen. Hielp niets.

Lambasonde geeft een waarde maar auto gaat niet anders lopen als deze eraf of erop is. Als we het slangetje van de mapsensor dicht knijpen loopt de auto wel weer 6500 toeren. Zodra we deze los laten wee 5500 toeren max.

Het is een raar probleem wat na het vervangen van de bougies is gebeurt. Ook de bobine's vonken naar behoren en de kabels zitten goed op de bobine en op de bougies.


er gaat trouwens geen lampje branden op het dashbord voor een eventuele storing.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Niet een nulletje te veel ergens? 6500 (zes en een half duizend) is de toeren limiet.

Uitlaat is heel en niet lek (vooral het 1e stuk)?
Weet je welk signaal (in volts) er van de lambdasonde komt?
Wat is een "autochoke"? Bedoel je daar de koelvloeistof temperatuur sensor mee?

martin00 (0), 14 jaar geleden

ik bedoelde de gasklep positiesensor.

uitlaat lekt een beetje na het flexibele deel

Meet een waarde van 0.01 op de sonde

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Lekkende uitlaat kan dat rare lambda-signaal verklaren. Dus die eerst maar een (laten) maken.
Lambda-signaal heeft heel veel invloed op het lopen en het verbruik. De lekkende uitlaat kan best wel eens HET probleem zijn.

martin00 (0), 14 jaar geleden

dat zou dus ook verklaren dat als wij de stekker van de lambda eraf halen dat de motor hetzelfde blijft lopen......
morgen maar even lassen dus...

amstaffnona (0), 14 jaar geleden

Probleem met de uitlaat is verholpen.
maar het probleem is nog steeds aanwezig.

mvg Erwin

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Even laten uitlezen bij de dealer en dan ook de signalen van de sensoren goed bekijken.
Eventueel gecombineerd met een 4-gas test, moet je wat kunnen vinden.

arjankempeneers (0) PRO, 14 jaar geleden

Draai de bougies er eens uit en kijk eens naar de electrodeafstand. Ik denk dat er een te nauw staat. Soms laten vallen?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Waarom laat je hem niet eerst uitlezen voor je de halve motor aan onderdelen vervangt ?

Dalijk zit er een onderdeel bij die ook niet goed werkt en zo raak je van de regen in de drup..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.