Ik heb een Fiat Punto 90 ELX 1.6 uit 1995.
Na een tijdje rijden (auto hoef niet warm te zijn) gaat het motormanagement lampje branden. Als je het gas loslaat en de koppeling intrapt zakt het toerental zodanig dat hij kan uitvallen of hobbelt in toeren. Hij start direct weer goed en het lampje is dan uit en na een tijdje gaat hij weer branden.
Hij is uitgelezen, daar kwam uit voertuigsnelheidssensor (maar zit geen ABS op) en brandstofretourklep (is vervangen).
Auto is ook aan de viergas gegaan en als het lampje brandt en hij begint te hobbelen in toeren stationair, dan zijn de waardes veel te hoog. Als het lampje niet brand, zijn de waardes goed.
Iemand die weet wat nu te doen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wie heeft er uigelezen (dealer, universeel) en met welke apparatuur?
De dealer met de oude testkast, de nieuwe kon er niet op. (geen idee wat voor testkast)
15 jaar
Nog maar weer een keer uitlezen.
Als je dan weer "brandstofretourklep" krijgt moet de bedrading daarvan nagezien worden.
Overigens heb ik geen idee wat een "brandstofretourklep" is. Zal wel klepje van de tankontluchting/koolstoffilter zijn.
nou ja brandstof reatourklep.. (zo stond het in de computer bij hun, loopt ook geen brandstof door)
dat ding zit boven het inlaatspruitstuk en er zitten 2 vaccumslangen op maar het is geen MAP-sensor
maarja ik zal binnekort nog ff alle massapunten bij langs, misschien heb ik er 1 over het hoofd gezien en bij de relais ook weer ff
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar