Afgelopen maandag liep de Punto naar het rode gedeelte. Kachel op heet gezet, maar de lucht bleef koud. Wat ik toen heb gedaan is de termostaat vervangen en het systeem weer opgevuld. Er ging wel gemiddeld 3 liter in en na lang stationair draaien en alle ontluchtingsgaatje te hebben geopend kwam er een grote borrel en zoog mijn reservoir weer helemaal leeg, waardoor het kachelgedeelte weer warm werd. Bijgevuld tussen min en max en het ging weer een paar dagen goed.
Nu belde mijn vrouw op dat het weer zover was. Auto loopt weer door naar het rode gedeelte en kachel blijft koud. Wat zou dit kunnen zijn? Ben een beetje ten einde raad nu, want ze heeft hem elke dag nodig en de financieen zijn niet zo denderend meer de laatste tijd om een nieuwe te kopen :(
Iemand?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Of er is ergens een lek of losse slang of de koppakking ligt eruit.
In ieder geval nu dagelijks controleren en bijvullen om heet lopen te voorkomen.
Beste is om het koelsysteem even te laten afpersen, kun je zo zien of er ergens een lek zit.
Geen lek, dan laten testen met CO-snuffelaar om te zien of de koppaking lek is.
Lekt de waterpomp niet bij warme motor. Komt vaker voor.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar