hoi,
deze week is mijn accu overleden (werkte nog maar voor 3%). Heb er dus maar een nieuwe ingezet 62ah zoals ook wordt voorgeschreven. alleen bij het omdraaien van het contact blijven de lampen van de code, koelvloestof en inspuit branden. maar er gebeurt verder helemaal niks. Binnenverlichting wordt zwak maar verder blijft het erg stil. De centrale deurvergrendeling reageert ook niet op de sleutel ook de afstandsbediening doet niks. lijkt dus echt of de auto de code kwijt is van de sleutel. de verlichting kan wel normaal branden.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? ik zelf vermoed dat de auto de code is verloren. Aangezien dat hij 1 dag zonder spanning (zonder accu) heeft gestaan. kan dat? en zo ja hoe kan ik dan de sleutel weer activeren? zonder langs een garage bedrijf te gaan? Hoe ik daar dan kom weet ik niet zonder auto, iemand een idee? is er misschien een noodstart, zelf mogelijkheid tot activeren van sleutel?
zou met vlot trekken de sleutel wel herkend worden en starten of zou de start onderbreker toch blijven werken?
wie weet raad? Help!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
probeer de accu eens op te laden...
een nieuwe accu is niet per definitie geladen...
sleutel opnieuw inleren doe je met de bruine sleutel...
met deze zet je de auto op kontakt,
daarna van kontakt af, dan de normale sleutel erin...
als het goed is kun je dan daarmee starten...
(de handeling kan iets afwijken, maar dacht dat het zo werkte...weet het niet 100% zeker )
Welke bruine sleutel? Ik heb alleen 2 blauwe sleutels.
Maar het zou dus goed kunnen dat na t wisselen van de accu dat de auto de sleutelcode vergeten is? Of moet ik echt aan de startmotor?
14 jaar
Met de code is hier niets mis. Zelfs zonder code kan je starten, alleen zal de motor niet aan slaan.
Ofwel is de nieuwe batterij leeg, ofwel zit er ergens een slecht contact.
Het probleem is op gelost. De nieuwe accu was kapot. Lade niet mee bij en nam geen spanning op
Bij ATU de accu laten testen en daar kwam dit naar boven, dus geen problemen met de startmoter en dynnamo. Gelukkig maar
Met de nieuwe accu werkt het prima.
Bedankt voor t mee denken
14 jaar
oke Sebastiaan...mooi dat het opgelost is.
de bruine sleutel is eigenlijk de moeder sleutel, je zou ook met het codekaartje evt. wat kunnen...
[img]http://www.schepers-autotechniek.com/1mo...[/img]
Een Multipla heeft gelukkig geen zo'n rode sleutel meer. Wel een code card.
[quote=jeroenmonteyne]Een Multipla heeft gelukkig geen zo'n rode sleutel meer. Wel een code card.[/quote]
ook die "oude" Multivla niet ?
dat scheelt dan weer ;-)
de oude accu had een gebroken cel waardoor hij niet meer bij lade.
daarom een andere accu geprobeert en dat werkt super
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Multipla of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar