Sinds vandaag bij starten is het de eerste keer net of de accu leeg is. Daarna doorstarten, doet ie het wel. Veel vieze rook uit uitlaat en ook vanonder de motor. Na stukje rijden is het weg, en rijdt de auto prima. Soms start ie dan weer in 1 keer, dan weer met genoemde problemen.
Iemand mss. een idee??????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je bedoelt dat de motor de 1e keer minder snel draait tijdens het starten of zelfs blokkeert?
Waar komt die rook vandaan bij de motor?
Verlies je koelwater of verbruikt de motor olie?
Iets lekt er dus en mijn 1e gedachte is dat er ook iets in de cylinders lekt. Dus mogelijk koppakking.
Ja..klopt! Hij blokkeert als het ware, en daarna start ie weer gewoon. Dan is er veel rookontwikkeling vooral uit de uitlaat en een wat vanaf het blok, zo te zien bij het spruitstuk.
De motor loopt dan ook op 3 cylinders, zeg maar. Als ik even wacht start de auto wel goed en is er niets aan de hand....
Olie en koelwaterniveau is goed. Er zijn ook geen foutcode's of waarschuwingslampjes.
kan het mss iets te maken hebben met incorrecte inspuiting/luchtfilter o.i.d???? Ik vind t maar vreemd.
14 jaar
Blokkeren en roken doet mij denken aan vloeistof boven de zuiger.
Dat is een linke storing en kan in extreme gevallen leiden tot een kromme of zelfs gebroken drijfstang!
Kan koelwater zijn of olie (lekke koppakking) of benzine (injector blijft open staan).
Ik zou de motor niet meer laten lopen en de auto slepen naar de dealer.
Heb je een ohm-meter? Haal dan de stekkers van de benzine-injectoren af en meet de weerstand van alle injectors.
Ja, precies...was al van plan morgen de garage maar even te bellen. Bedankt voor je tips!!! Laat wel even weten wat er nu precies aan de hand is geweest...
14 jaar
Vanmorgen bij garage geweest. Uitgerekend nu start de auto steeds normaal en loopt als een zonnetje. De auto is uitgelezen maar er werd niets geconstateerd. Wel troffen ze een flinke scheur in de bobine aan. Die wordt vervangen...kan er mss mee te maken hebben, en sowieso gaat ie een keer de geest geven.
Verder nog bougies nagekeken en eea gechecked op een eventuele lekke koppakking, maar volgens de garaga is dat niet aan de orde.
Dus een nieuwe bobine...en dan maar weer verder kijken of het probleem mss nog eens de kop op steekt....
14 jaar
Update: tijdens starten door monteur in garage stak het euvel weer de kop op...gelukkig. Inderdaad: lekke koppakking!! Vrijdag is ie weer klaar.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Multipla of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar