hallo,
ik heb de koppaking van een fiat punto vervangen omdat die op 3 cilinder liept en koelvloeistof verbruikte het lag aan de lekke koppakking de klachten zijn nou ook verholpen,maar er is nu een andere probleem erbij gekomen, deze auto rammeldt rateld heeel erg na vervangen van koppakking voorheen was deze rammeld geluid niet aanwezig, ik had ook de olie ververst en motor fluhst, maar geluid bleef er in zitten ik liet hem 30 min stationair lopen en heb zelf 10 min mee gereden en daarna liept de motor vast, heb de kleppem deksel eraf gehaalt kon weinig aan zien motor gedraait kon hem niet draaien zat echt goed vast tandriem eraf gehaalt krukas zat wel beweging in alleen nokkenas zat vast, nokkenas eraf gehaalt lagerschaal was schade aan kwam helemaal geen olie bij en de kop was al gereviseerd wat ik kon zien was dat er vuil vas bij oliekanaal van lagerschaal van distribitie zijde licht opgeschuurt schoon gemaakt olie tussen gedaan en weer terug gemonteerd rammel bleeft gewoon er in zitten weer eeen stuk gereden 20 km hij liep niet vast maar rammel ratelend geluid zat er nog steedt in klepdeksel eraf gehaalt nu zag ik ijzer vijfsel op de middelste nokkenas lagerschaal, nokkenas er af gehaalt en je zag nou de middelste lagerschaal is beschadigd vorige lagerschaal van distributie zijde kon ik nu wel zien dat die nou wel gesmeert wordt nou is de middelste het zelfde geval ook opgeschuurt terug gemonteerd maar lawaai blijft er in zitten, ik weet niet waar dat geluid van dan komt het lijkt mij dat de klepsteel geen olie krijg, of de olie pomp weinig olie pompt maar olie lamp brandt niet het rammeld geluid komt niet van de versleten nokkenas dan zou je echt sleep geluid horen en ik hoor rateled geluid.
mvg,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik vrees dat niemand hier je verder kan helpen. Hier moet je echt zelf aan sleutelen, wil je het probleem kunnen vinden.
Verder een tip: ga geen lagerschalen opschuren met de hand, hier worden ze echt niet beter van!
koppaking zal verkeerd liggen
oliekanaal zit afgesloten als koppakking verkeerd ligt
kan geen olie naar boven komen
pakking kan perfect verkeerd liggen en alle bouten passen,heb zelf ervaren met een oude uno fire
bovenkant dichting staat alto op
doe de olieleiding (buisje)die uit de kop komt volledig af van de lagerbouten en start een paar keer er moet olie uitstromen uit het gat in de cilinderkop
anders kop er af en een andere kop erop
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar