Mijn punto wil soms moeizaam in de 1 of achteruit. Met de motor uit gaat het schakelen gewoon goed. Als je stilstaat met draaiende motor en je bedient het koppelingspedaal enkele keren , dan gaat het schakelen even helemaal niet. Paar seconden wachten, dan gaat het weer wel. De koppeling zelf is 20000km geleden vervangen. Nu vermoed ik dat 1 van de twee hydraulische cilinders die inwendig lek zijn die de koppeling bedienen. Uitwendig lekt er niets, en oliepeil blijft goed. Kan dat het zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lekke hydraulische koppelingscylinder lijkt mij inderdaad de meest logische verklaring. Koppeling komt niet goed vrij.
Beide cilinders vervangen, maar nog steeds niet goed. Het gekke is dat als ik de koppeling geheel intrap , dan krijg je de bak niet in de versnelling, maar laat ik de koppeling 1 cm opkomen , dan schakelt de punto weer als vanouds. Dus probleem toch in de drukgroep of lager? Ps koppeling zit er niet 20000km in , maar 70000km. Heb nu een blokje onder het koppelingspedaal gemaakt zodat er gewoon normaal met de auto gereden kan worden, maar is natuurlijk geen oplossing.
14 jaar
De binnenste ring van het druklager was in tweeën gebroken, en de diafragmaveren waren ook flink opgetrompt. Koppelingset geheel vervangen, en probleem opgelost!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar