Heb hier een Fiat Coupe staan met een rembekrachtiger die af en toe weigert. Deze eerst vacuum getest, en het hield z'n vacuum niet vast. Daarna gedemonteerd en opengemaakt. In het membraam zitten twee scheuren. op de plaats wat in gemonteerde toestand onder is. Ook zit er een dikke zwarte olieachtoge substantie op het membraam. Het lijkt alsof het vanuit de vacuumaansluiting naar beneden loopt. De hoofdemcilinder lekt niet en in de vacuumslang zit het ook. Kan dit motorolie zijn? (de motor zuigt toch aan de bekrachtiger, hoe kan er dan olie in de slang lopen??) Of is het een soort montage olie wat ook in een nieuwe zit om het membraam te beschermen, en is deze toevallig daar gaan scheuren? De bekrachtiger zit wel een stuk lager als het inlaatspruitstuk.
Ik wil graag weten of dit meer voorkomt, zodat ik maatregelen kan nemen bij de nieuwe bekrachtiger, het ding is namelijk niet al te gemakkelijk te demonteren.
Alvast bedankt,
Erik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is wel bij een ander merk auto maar blijkbaar geen uniek verschijnsel.........
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Het gaat om een benzinemotor, dus geen vacuumpomp.
Mocht er daadwerkelijk motorolie in je inlaatspruitstuk gaan zitten in dermate hoeveelheden dat de rembekr. ermee volloopt heb je volgens mij een serieus probleem met de turbo.... staat er nergens anders veel olie in???
De olie zou er dan idd alleen in kunnen lopen bij stilstand. Ik heb al eens een bekrachtiger gehad die volstond met remvloeistof. Hoofdremcilinder lek, de auto zoog de remvloeistof mee naar binnen wat een enorme witte rook uit de uitlaat gaf....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Coupe of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar