auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat DUCATO 14 2.8 JTD: Olielekkage // Krukas

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 8140.43S, Motorinhoud (cc): 2800, Vermogen (kw): 94

Hallo beste collega monteurs .

Wij hebben hier een Ducato met slechts 148.000 km .
De auto kwam bij ons binnen met de klacht dat de motor olie lekte , het bleek al heel gauw dat het tussen de motor en de bak vandaan kwam . We hebben de bak gedemonteerd , en toen bleek dat alles vrij recent vernieuwd was , ( de complete koppeling met de krukas-keerring )
Het bleek dat er een minimaal loop-spoor in de krukas zit .
We hebben een opvulring laten draaien zodat de keerring 2 mm naar voren komt , en niet meer op dezelfde plek " loopt "
We hebben weer een nieuwe keerring gemonteerd voor alle zekerheid , maar helaas zonder resultaat . // De olie-lekkage is nog precies hetzelfde .

Is er iemand van jullie die dit eerder mee gemaakt heeft ? en die misschien de gouden tip voor ons heeft , voordat we de bak er weer achter vandaan halen .

Alvast bedankt voor het mee denken .

Geplaatst door

Hoogterp +0
badge

al 22 jaar lid

Reacties

Een goede kwaliteit (geen standaard nbr)seal met een dubbel lip is misschien een oplossing?

John5711 +5
badge

5 jaar

Beste John

Wat bedoel je met ( geen standaard ) maar een keerring met een dubbele lip ?
Is dit één met 2 veren ? En waar kun je deze eventueel kopen // of welk merk levert deze ?

Hoogterp +0
badge

5 jaar

De originele keerring heeft 1 "lip"die de afdichting op de as vormt. Dit soort keerringen bestaan ook met 2 van die lippen, en die sluiten makkelijker af. Een beetje technische handel kan ze leveren.

John5711 +5
badge

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.