het toerental nu met koude motor is 1000 a1100 en hoe warmer de motor word het toerental oploopt ipv zakt na shoke/ verijking van benzine bij koude start. Van 1000/1100 naar de 1400 a 1900 toeren en licht schommelt. Stationair hij wilt hem terug regelen maar dat werkt niet helemaal std zou 850/900 rpm gewenst zijn.
Ook viel het me op vanaf het begin een tikkend geluid van onder de map/maf sensor. Daar onder in het inlaat spruitstuk zit Een selonoid (benzine damp) gok ik die met die metale borg clip vast zit hoort dit te tikken? en kan het ook met het stationair schommelen te maken hebben?
Ik heb ook al eens geprobeerd het gasklephuis schoont te maken en in te leren maar is zelflerend.
Ook via uitlees prog ecu alle parameters ge reset zodat alles nieuw word ingeleerd
bij warme motor 3x 5000 a 6000 toeren 3 sec vasthouden erna naar stationair motor uit 10 sec wachten. Weinig effect
Pakkingen van het inlaat.spruitstuk zijn ook vervangen en van het gaskleppenhuis
iemand verder nog tips?
even met remmenreiniger langs het inlaatgedeelte spuiten tijden het lopen vd motor als hij ergens reageert daar verder zoeken
Thx ik ga het vandaag even testen met rem reiniger. Wel had ik na het vervangen van alle inlaatspruitstuk pakkingen:
- inlaat runners 4x
-1x gaskkeppenhuis.
- 2 o ringen klein en groot voor die tikkende evap selonoid in het inlaatspruitstuk. Nog even getest als de motor liep. Door mn hand op het gaskleppenhuis te leggen om de motor te ontzien van lucht en de motor sloeg gewoon uit.
Het Viel me ook op als ik de koppeling even op laat komen het toerental naar beneden valt en blijft dan rond de 1100 toeren draaien is al beter dan 15 a 1800 rpm .
Vandaag ook maar eens kijken of de auto wel beter reageert met het oude gasklephuis en die sensoren gasklep positie sensor en stationair regeling
6 dagen
Ook zou ik wat meer info geven over hoe ik de auto kocht:
Met defecte bobines en ecu de motor liep op 2 cylinders a
Geen aansturing vanuit de ecu voor onsteking bobine 2.
Bobines zijn vervangen bougies bougie kabels en andere ecu in virgin state/ fabrieks instellingen( zelf lerend)
vanaf dat punt was het aleen nog onregelmatig lopen schommelend toerental na het vervangen van de pakkingen en het gasklepoenhuis liep de auto te hoog stationair. Welke bougies horen orgineel in deze auto? Heb zelf ngk er ingezet via kenteken maar las achteraf dat de orginele voor het minst problemen zouden zorgen
6 dagen
Bougies verwacht ik niet
Zou mij eerder richten op de pakkingen en het gasklephuis , is deze origineel of imi. ?
Het gaskkeppen huis is van pricies het zelfde merk magneti minarelli voor dit model via autodoc
6 dagen
Vandaag nomaals met remreiniger getest geen resultaat. Toch het inlaatspruitstuk nog eens losgehaald en na gekeken pakkingen waren goed geen lekkage.
Alles terug gebouwd en dit keer met de oude gasklephuis. En de auto liep nog wel wat schommelend stationair maar koude start choke 1100 toeren en erna valt ie terug naar 850/ 900 rpm
Ik vermoed dat een van de 2 sensoren in het nieuwe gaskleppenhuis niet goed zijn
1 dag
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
Heb je geen last van valse lucht ?
6 dagen