Wie kan mij vertellen waar het relais(Fiat noemt het de ontstekingscomputer)zit welke de disbobine aanstuurt(niet de ECU) en dan bij de B6000 motor?
Bij de oudere types was het een wit relais welke tegen het schutbord aan zit,maar kan niets vinden wat er op lijkt.
Probleem is dat de auto op 2 cilinders gaat lopen,bougies+ kabels en disbobine zijn al gewisseld,bij het uitlezen geeft de display aan dat de ontstekingspoel van de 1e cilinder kapot is en net zo plotseling als hij op 2 cilinders loopt gaat hij weer op 4 lopen
Ik weet dat deze fout bij Fiat kan betekenen dat er iets mis kan zijn in de gehele ontstekingslijn.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Moderne computers sturen de Dis-bobine rechtstreeks aan. Ook de laadtijd wordt dan door de computer berekend.
Wat is je volledige motorcode? Mis de eerste 3 cijfers.
Geen vocht in de stekkers? Zowel bobine als ecu. Ziet de bedrading bij de bobine er als nieuw uit of zijn er slijtplekken?
Is de 182B6000 motor
Bobine heb ik al 2 van gewisseld,waarvan ik er één in mijn eigen Marea heb zitten en het daar wel prima doet,ik zal de stekker bij de ECU nog even nakijken,had ik nog niet gedaan.
Het probleem doet zich voor als de motor goed warm is.
14 jaar
Data lijst van deze ecu's (IAW 4AF, 4EF, 59F, 5AF) heeft een bobine laadtijd. Dus ecu bestuurt rechtstreeks de bobine.
Probleem moet in de bedrading/stekkers of de ecu zelf zitten.
Heb je spray die koelt? Of perslucht? Dan de diverse plekken afkoelen als het probleem er is.
Bedankt....kan ik verder mee gaan kijken straks
14 jaar
Ik heb de bedrading tot aan de ECU (4EF)losgemaakt en de draden vanaf de bobine nagelopen,die waren in orde,de massa ging niet naar de ECU maar was niet belangrijk omdat één kant van de disbobine uitviel.
Toen alles gecontroleerd op vocht,was het ook niet en daarna de ECU opengemaakt,na even zoeken met een vergrootglas zag ik 2 slechte solderingen,deze opnieuw gesoldeerd en de ECU laten recetten(ging niet door de accu los te koppelen) en het probleem is nu over,hij rijdt weer als de brandweer.
Oldford bedankt voor het meedenken
14 jaar
Mazzel dat je de slechte solderingen kon zien. Klopt wel met de klacht.
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Marea of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar