👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
De voorgeschiedenis http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Nu het volgende probleem,de motor verzoop op benzine,bleek de injector van cilinder 2 te zijn,gaf de uitleesapparatuur ook aan.
Nadat deze gewisseld was kwam de fout dat cilinder 2 geen ontsteking heeft,bougies gewisseld en deze vonkt ook,maar zodra je hem in de motor schroeft komt deze weer z**knat eruit......kabel van de 2e cilinder op de 3e gezet en andersom,maar de uitleesapparatuur blijft aangeven dat cilinder2 geen ontsteking heeft en ook de bougie van cilinder 2 blijft nat........zo is uitgesloten dat de disbobine kapot is(cilinder 2 en 3 ontsteken samen) en ook zijn de bougiekabels oke.
De ECU (type 4EF) kan ook de boosdoener nu niet zijn anders moesten cilinder 2+3 niet ontsteken.
Koud werkt cilinder 2 wel mee maar zodra de motor warm is dan stopt cilinder 2 ermee.....wie kan me vertellen wat er aan de hand kan zijn?
Voor de zekerheid ook de temsensor die de morortemperatuur doorgeeft aan de ECU even gewisseld met een andere Marea,blijft allemaal hetzelfde.
Volgende stap wordt compressie meten,is nog niet gedaan.
Heefdt iemand dit probleem al eens gehad en wat is de oplossing daarvoor?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Cilinder 2 had te weing compressie en dan niet meteen nadat er een gereviseerde LPG kop op gekomen is,hij heeft er een paar duizend km mee kunnen rijden zonder problemen,de uitlaatkleppen van cilinder 4 waren verbrand dit was de reden voor de eerdere koprevisie.
Nu heeft mijn zoon mij niet vertlet dat hij per 1000km een liter motorolie moest bij gooien,dus hebben we de klepstoters van cil 2 vervangen.....daarna heeft hij nog een 500 km goed kunnen rijden en toen begon het gedonder opnieuw zoals hierboven in mijn eerdere bericht beschreven.
De kop is er weer afgegaan en bleek een stuk uit een klep te zijn verbrand(duidt op een teveel olie krijgen probleem,door een vastzittende schraapveer) dus de kop maar weer wegebracht en de zuigers gaan er nu uit om de zuiger en schraapveren te vervangen en dan van alle 4 de cilinders,weten we zeker dat daar geen problemen meer komen.
Dus nu maar weer afwachten tot hij weer in elkaar zit
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Marea of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar