close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Stilo: Op wat moet ik letten met het kopen van een stilo abarth?

Bouwjaar: 2003

Hoi iedereen,

Ik heb een fiat stilo abarth op het oog (bij een auto garage die niet aan bovag mee doet)maar waar moet ik op letten?? Wat zijn de zwakke punten van deze auto? Er staan 92d km op de teller. Maar er brand een lampje van de airbac. Ik ken deze auto niet je ziet ze ook bijna niet. Komen er vaak electrice storingen mee voor?

Ik hoor er graag van

mvg peter

Geplaatst door

peter8698 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

afblijven peter..

tenzij je wilt leren vloeken! en geld over de balk wilt smijten..

@klaas ook vaak op deze site te vinden, heeft deze (nieuwe) auto vanwege zijn werk gereden. had van zijn leven nog nooit zo'n barrel meegemaakt..

indd, div, electro storingen,ramen die spontaan onder in de deur vielen, hoog olie verbruik,

kortom, dit was echt een auto waarvan je kon zeggen! heeft altijd in de garage gestaan...

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Erg leuke auto's, een beetje snelle Fiat, mooi design en rijd gruwelijk goed. Alleen jammer dat ze vanzelf om de 3 weken naar de dealer rijden. Dus je relatie met de dealer zal erg intens worden.

PL 0

18 jaar

Ook Alfa's en Fiat's hebben zo hun problemen. Ook de elektronica ontkomt hier niet aan. Brandend airbag-lampje kan goedkoop (doorsolderen van stekkers) of duur zijn (nieuwe ecu). Kan alleen na uitlezen worden geconstateerd. Uit het feit dat het lampje brandt blijkt al dat de garage er geen verstand van heeft (anders was het lampje uit) en geen enkele moeite heft gedaan om het uit te krijgen (dus niks gerepareerd). Niet kopen dus.
Zie ook de volgende topics op dit forum:
http://www.problemcar.nl/index.php?topic...
http://www.problemcar.nl/index.php?topic...
http://www.problemcar.nl/index.php?topic...
http://www.problemcar.nl/index.php?topic...
http://www.problemcar.nl/index.php?topic...

oldford 0
badge

18 jaar

ach! wcp ik weet dat het je zeer doet!!

maar dit zijn toch wel glas harde feiten uit de praktijk! indien deze fiat's zo goed zijn! kom dan eens met testen (en geen duitse testen) waar men naar tevredenheid spreekt of waar deze auto boven aan het verlang lijsje staat! en dan ook nog spreken over een raspaard! die wel het meest van de tijd onder narcose is! om dat ie weer eens mank loopt ect ect, en dat noemt men bij fiat het paradepaardje!

peter, wees verstandig en loop er als een raspaard met een grote boog omheen!

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Als de vaagsteler zijn hart volgt, moet ie wel over voldoende financiële middelen beschikken om de Fiat dealers te sponsoren. Hopelijk hoeft ie niet te veel kms te rijden want om de 60dkm de d-riem vervangen, een dikke dag werk. Zoals ik al een keer zei: het rijd geweldig maar de kans op vele storingen is groot. Als ie er voor gaat is goed aantoonbaar onderhoud in het verleden crusiaal. (als ie de opmerking van Old Ford mbt het lampje ook maar bewust leest)

PL 0

18 jaar

wcp.. slechts een greep uit een nederlandse tevredenheids test!

Met deze auto heb ik echt veeeeeeel klachten. Alles rammelt, piept en kraakt. Ik ben al 43(!) keer terug geweest naar de dealer, maar die zich: ’Dit is uw eigen schuld, u heeft hem gekocht, wij niet’. Wat ik dus werkelijk bespottelijk vind. Ik ben nu met een gerechtelijke procedure bezig.

met vriendelijke groet: Rob Cleuren (robcleuren@hotmail.com)

P.S. Ik heb een zilver metallic 2.4 20v Abarth, en ik raad aan heb je een BMW net als ik had houd die dan.

Problemen
koppeling los, motor opgeblazen, uitlaten zijn afgevallen, wiellagers kapot, radio defect, fusiekogels kapot, lekkende benzine tank, lekt olie, rechter koplamp kaput, mistlampen defect, stuurbediening voor radio defect, electrische ruitbediening, defect, schuif/kanteldak schuift alleen maar, Connect System is op hol geslagen, binnenspiegel eraf gevallen, scheur in de velgen, ruitenwisser krast op de ruit etc. etc.

deze man volgde ook zijn hart... zou deze nu gebroken kunnen zijn??

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Peter,

Lees dat maar even.
http://www.autozine.nl/text/comment_toon...

Hans

Hans4037 0
badge

18 jaar

laten we even reël blijven,

er zijn geen auto's die 100% zijn, zullen er ook nooit komen.

de opels: roest waar je bij staat
v.a.g groep: massavliegwielen, naar beneden vallende ramen, turbo's kapot, draagarms, oxiderende audi's enz.
peugeot: 307 is drama, ook veel storings, rammeltjes en kraakjes
renault: kan peugeot de hand geven.


enz enz enz.

volg je hart... koop een auto die je mooi vindt.... en onderhoud bij de dealer is bij elk merk duur ongeacht het merk.
laat eens een turbo of versnellingsbak(komt ook nog al eens voor) wisselen van een vw bij de dealer....
kun je verscheidene airbaglampjes voor laten resetten qua kosten.


arie549 0
badge

18 jaar

Als ik een fiat zou kopen, zou ik hem alleen bij een dealer kopen.
Ik zou om deze met een grote boog heen lopen, als er nu al lampjes branden op het dashboard.
En met dit soort autos moet je een goed gevulde portemonnee hebben en het werk op fiets afstand hebben, want het is geen betrouwbare auto.

primera p11 0

18 jaar

Ach ja, de Fiat Stilo Abarth! Ik wordt er nog wel eens badend in het zweet van wakker. Allereerst wil ik bij deze even mededelen dat ik zo'n model idd als auto van de zaak heb "mogen" rijden. Om direct even een aantal omschreven zaken van vorenstaande personen te ontzenuwen: De Stilo Abarth doet het vooral HEEL goed in de showroom van de Fiat-dealer. Mooi daar laten staan, dus. De Stilo Abarth is ABSOLUUT NIET bloedsnel. Sterker nog, je vraagt je gewoonweg af waar ze die 170 pk verstopt hebben. De Stilo Abarth kan niet eens een Opel Vectra 2.2 DTI zoek rijden, om maar een voorbeeldje te noemen. De "geroemde" wegligging is inderdaad fenomenaal! Zolang je tenminste gewoon rechtdoor rijdt. Zodra je op hogere snelheden van richting wilt veranderen, blijkt de auto nerveus te worden en hierdoor zijn bestuurder ook (tenzij de bestuurder geen rijkwaliteiten bezit want dan voelt ie niks...). Het snellere bochtenwerk is ook iets wat je met deze Stilo maar beter NIET kunt doen! Het sportief nemen van een mini-rotonde laat je nogal eens ongewild in contact komen met de stoeprand omdat de Fiat eigenlijk gewoon rechtuit wil.... Wat mankeerde er nog meer aan deze auto? Tja, het motorblok! WAT een ellende! IK heb nog nooit meegemaakt dat je uiteindelijk 1 liter olie op zo'n 300 km kwijt was en dat de bij te vullen olie gewoon gratis bij de dealer op te halen was...... Inderdaad, ddit lag aan het motorblok en NIET aan de bestuurder. De importeur heeft dit probleem erkend en heeft het blok op zijn kosten GEREVISEERD.... Dit gebeurde echter pas bij een km. stand van 100.000 kilometer, dus je kunt wat DAT betreft wel stellen dat de Stilo op dit gebied sneller was dan de dealer/importeur! Na de revisie bleef de auto ook gewoon veel teveel olie verbuiken. Knipperende lampjes van vooral niet meer werkende airbags waren wekelijks te bewonderen. Klap op de vuurpijl was wel het "start-spook"..... Regelmatig wilde de auto gewoonweg NIET meer starten nadat je de motor even had uitgezet en deze gewoon warm was. Dit heeft de dealer NOOIT kunnen oplossen. De Wegenwacht heeft toen een extra draadje getrokken van de startmotor en deze moest dan even op de plus=pool van de accu gehouden worden en de motor startte dan WEL! En nu GEEN technische oplossingen aandragen want dit probleem is door NIEMAND ooit verholpen en hij stond er regelmatig voor bij de dealer. Wanneer men schrijft dat de Stilo Abarth RELATIEF weinig klachten met electronica heeft, dan kan deze persoon OOK stellen dat er RELATIEF weinig ontevreden Stilo ABARTH eigenaren zijn, simpelweg omdat er maar weinig van die pokkebakken verkocht zijn. Peter, je moet het zelf weten, maar de Stilo Abarth is GEEN sportieve auto, heeft GEEN goede wegligging, het flipperkast systeem van de versnellingsbak zorgt ervoor dat je NOOIT snel en sportief kunt schakelen en begint al snel bijgeluiden te veroorzaken. Bovendien rijdt de Stilo Abarth ABSOLUUT NIET geweldig! Wie van veel knopjes, lampjes, piepjes, rammeltjes, kraakjes, uitvallende en eraf vallende onderdeeltjes, spookachtige niet willen starten momenten en ergernissen van zijn garagebedrijf, houdt: KOOP DAN DE FIAT STILO ABARTH!! Zoek je een auto met vermogen en wegligging dan zijn er VELE andere merken en typen die BETER scoren!
Kortom, de Stilo Abarth komt het beste tot zijn recht wanneer hij STILSTAAT en dan het liefste in de showroom van de dealer! Maar Peter, als je van een gokje houdt............... En wil je weten wat ik nu rijdt? Gewoon Audi Quattro, DAT rijdt pas geweldig!

Santa 0

18 jaar

Voor mij is het misschien wel heel simpel: des te meer er aan een auto zit, des te meer er kapot kan gaan, en des te meer motorvermogen, des te meer de banden, lagers, remmen e.d. te leiden hebben. Als een auto meer moet zijn dan een vervoersmiddel van A naar B, zal het ook wsl meer kosten, wat voor auto je ook neemt. Sjaak.

sjaak10918 0
badge

18 jaar

Nou WCP, voor wat betreft jouw mening over dit "geweldige" Fiat product ken ik nog wel een gezegde en dat ging over een land vol blinden en iemand met maar 1 oog..... Dan zul jij ongetwijfeld ook dat fantastische vorige model van de MULTIPLA wel roemen! Tjonge jonge, wat heeft opa Ferrari DAAR zijn best op gedaan, zeg! Maar om de lijst met klachten en knallers van mijn oude Stilo nog even te vervolgmaken: plotseling in een bocht openvliegende portieren, portieren die na het openen ineens niet meer willen SLUITEN, spontaan uit de bumpers vallende acheruitrijsensoren en laten we vooral 1 ding NIET vergeten en dat willen we opa Ferrari EN WCP toch niet onthouden: in de Stilo zitten FANTASTISCHE stoelen! Tenminste, als je een goede aanvullende ziektekostenverzekering met voldoende fysio-beurten hebt gekozen! Welke idioot bedenkt er nu een stoelverstellingssysteem waarbij, wanneer je de stoel naar beneden wilt zetten, slechts de ZITTING naar beneden gaat en de rugleuning gewoon BLIJFT STAAN! Ook echt Ferrari zeker, WCP? Je zult vast wel ergens een site hebben gevonden waar te lezen valt dat er maar RELATIEF weinig Stilo eigenaren klagen over de stoelen. Dat zullen dan allemaal wel kleine (italiaanse Ferrari) mannetjes zijn. En laten we 1 ding wel even stellen: mijn hart ligt bij techniek DIE WERKT en die GOED ZIT en die goed STUURT. Wat dat betreft kom ik met Subaru (Legacy/Impreza) ook wel goed weg. Ik hoop dat de vraagsteller NIET zijn HART volgt maar zijn VERSTAND. Vraag je maar eens af waarom er zo weinig van die "snelle" raspaardjes verkocht zijn. Man, ik wil niet sneu doen, maar de Stilo is de belichaming van Italiaanse wanprestatie. Noem jij het maar passie, WCP. Ook in de "objectieve" nederlandse autopers lullen ze zo lekker uit hun nek: gewoonweg gedrochten van auto's worden ineens omschreven als hoogstandjes van "design"....... Jaja, vroeger had je gewoon schoonmaaksters en die heten tegenwoordig ook anders. Maar ze doen nog wel steeds hetzelfde werk! Al draagt de aap een gouden ring,........ En om nog even op jouw paarden-vergelijking terug te komen, WCP, tussen een volbloed Arabier en een belgische knol is ergens ook nog wel een mooie Fries te vinden en die combineert beide: hij is MOOI en hij kan WERKEN! WCP, zoek eens een testverslag op van een Stilo die pakweg 70.000 heeft gelopen. Of zijn die er gewoonweg RELATIEF weinig........?? Of gewoon niet?? Laten we eerlijk zijn, WCP, je zit toch volkomen voor lul wanneer JIJ op je Arabische hengst iemand anders op een Belgische knol niet eens kwijt kunt raken.....? Toch gewoon zielig dat jij de Stilo razendsnel noemt terwijl dit gebakje door een ordinaire oliegestookte Vectra 2.2 DTI (niet eens de CDTI!) wordt bijgehouden? Tja, DAT zet de door jouw afgekraakte Belgische knol WEL in een beter daglicht dan jouw Arabisch hengstje..... En als je zo graag wilt flipperen, WCP, ga dan achter zo'n flipperkast staan. Die zijn daar speciaal voor. Ze hebben er vast nog wel eentje met plaatjes van Ferraritjes en zo en/of Enzo......

Santa 0

18 jaar

Wat "Ferrari maakt" moet vervolgens weer door de Wegenwacht op gang geholpen worden omdat de stalmeester zijn eigen beest niet eens beter kan krijgen..... 't Is maar wat je een volbloed noemt, WCP! En we weten allemaal: een bastaard is nu eenmaal sterker dan een volbloed....... MIJN ervaringen met de Stilo Abarth zijn door mijzelf ondergaan. IK zal niet ontkennen dat andere merken feilloos zijn, maar om nou te stellen dat de Stilo Abarth betrouwbaar was, nee, niet echt. Of beter gezegd: ECHT NIET! Nog even ter info: mijn Stilo stond gewoon 's nachts binnen, werd keurig warmgereden en pas na ca. 20-30 minuten na het starten werd de motor "gebruikt". Nee, het is met Fiat/Alfa hetzelfde als momenteel bij Peugeot/Citroen en Renault: de modellen deugen wel maar de kwaliteit NIET. MIJN STILO heeft gedurende de tijd dat ik erin "mocht" rijden minimaal 160 liter olie verbruikt....... exclusief de verversingsbeurten! Dit was de VOORGESCHREVEN VOL SYNTHETISCHE motorolie in die ozo mooie blauwe verpakkingen, WCP! Onderhoud door/bij de dealer was dus TOTAAL NIET van invloed op de vele storingen. Echt, WCP, ik houd niet van DUITSE grundlichkeit, maar ik houd van GRUNDLICHKEIT in zijn algemeenheid! Zodra Fiat/Alfa en Peugeot de kwaliteit en vooral BETROUWBAARHEID op hetzelfde niveau brengen als hun design-niveau, koop ik er direct eentje! Tot die tijd laat ik de stress, knipperende lampjes en ergernissen bij/van de dealer liever over aan anderen die dit kennelijk voor lief nemen omdat ze zichzelf "gepassioneerd" autoliefhebber noemen!

Santa 0

18 jaar

Peter, indien je TOCH helemaal wilt gaan voor de Stilo, maak dan in ieder geval een proefrit van tenminste 2 uren, luister goed naar bijgeluiden tijdens het schakelen en houd het gaspedaal hierbij vast in dezelfde stand. Probeer eens een flink aantal malen redelijk vlot te keren en gebruik hierbij de achteruitversnelling en beoordeel ZELF hoe prettig "snel" die flipperkastversnellingsbak schakelt. Ik neem tenminste aan dat er zo'n selespeed in zit. Later werd Fiat verstandig en leverde ze ook met handbak. (Zeker omdat er zo relatief weinig over geklaagd werd, WCP?) Laat je niet imponeren door de prestaties op papier. Van 0-100 HAAL JE NIET in 8.5 seconden. Heel simpel. 9,5 seconden is wel het meest vlotte haalbare. Testen (Autoweek) bevestigen dit. De top van 215 lijkt ook mooier dan het is..... Ik hoop dat je een roker bent, want voordat de Stilo Abarth in de 5e versnelling zijn topsnelheid haalt, kun je echt nog wel een shagje draaien..... De Stilo 3-deurs oogt beter dan de 5-deurs maar laat je niet door de looks verleiden. Je moet gewoon RIJDEN. AIRBAG FAILLURE! STOP ENGINE! DO NOT PROCEED! Deze woorden constant knipperend in het rood in het display in mijn dashboard kan IK inmiddels wel dromen.... IK zou liever een JTD versie nemen dan de Abarth. De Abarth is gewoon een budget-kar, een schaap in wolfskleren. Daar helpen commercials met Schumacher en een interieur vol lampjes, knopjes, schakelaars en futuristische pieptoontjes jou alleen maar mee van de wal in de sloot.... Voor de motor die in de Abarth zit, vind ik dat hij maar magertjes presteert. Voor soortgelijke prestaties vind je ook wel andere auto's van andere modellen. Wel eens in een Audi A3 1.8 Turbo gereden? Of in een Seat Leon met dezelfde motor? Doe dat eens en oordeel ZELF. Volgens WCP is de Stilo Abarth een volbloed raspaard. Doe mij dan maar een Belgische knol met een 1.8 Turbo motor met handbak. Gek trouwens, dat ze in de ralley-wereld met handbakken rijden en NIET met van die fenomenale flipperkastbakken. Idd, dat heeft NIETS met Ferrari te maken maar ALLES met S N E L L E R schakelen. WCP, ik moet je echt teleurstellen, maar de oude VW Kever werd in de jaren 60 ook al uitgerust met zo'n half-automaat voor mensen die niet met een koppeling konden omgaan. Hmmmm, en werd Ferrari in diezelfde jaren 60-70 niet gigantisch afgedroogd op Le Mans door een "simpele" Ford GT 40...??? Raspaardjes die het moesten afleggen tegen een Amerikaanse beer! En dat wel 3 jaar achter elkaar...???

Santa 0

18 jaar

Maar ik moet 1 ding wel toegeven: telkens wanneer ik weer in mijn Stilo reed, bekroop mij een gevoel van herkenning uit mijn jeugd. Het heeft een tijdje geduurd maar toen mijn kinderen weer eens met mijn oude racebaan gingen spelen wist ik het! De structuur en materiaal van het dashboard is nagenoeg identiek aan de baanstukken van de beroemde Scalextric racebanen uit de jaren 60-70! Zo weet de Stilo dus TOCH nog wat weemoed op te roepen.........

Santa 0

18 jaar

Oh ja, Peter, problemen met de airco heb ik OOK gehad en ook niet te weinig. Kreng heeft alleen in het begin goed gewerkt, daarna bleef dat apparaat OF te warm maar meestal te KOUD. Heeft de dealer ook nooit naar tevredenheid kunnen en op weten te lossen. Als je dealer de problemen van je auto al niet eens kan oplossen, waar moet je dan naar toe? Met het "volbloed? dan maar naar een veearts? Maar er is natuurlijk NOG een oplossing: gewoon kopen die Stilo en dan verhelpt WCP kosteloos de problemen die jij ongetwijfeld met de Stilo gaat krijgen. Immers, volgens HEM scoort de Stilo niet slechter dan de door hem zo gehate VAG producten. Heb je voldoende Selina olie op voorraad, WCP????

Santa 0

18 jaar

Er is nu genoeg informatie voor de vraagsteller bekend,deze kan nu wel zijn keuze gaan maken.
Bij deze sluiten we de discussie.

Gr Problemcar team

Hans4037 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.