close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Stilo: koppelingsplaat

Bouwjaar: 2003

ik heb in 2003 een nieuwe fiat stilo gekocht en deze is altijd onderhouden bij de dealer. heb een paar kleine kinderziektes gehad maar daar valt mee te leven. afgelopen vrijdag ga ik met 41856km op de teller door mijn koppelingsplaat heen garantie natuurlijk net voorbij dus flinke rekening, maar dit mag toch niet gebeuren bij zo een jonge auto met weinig km???????????????
het is gewoon een schande.
ik wil graag weten of meer mensen hier last van hebben en of die ook het hele bedrag moesten betalen want ik vind dat dit voor de dealer of voor de importeur is maar niet voor mij

Geplaatst door

natascha8047 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo natascha lam

dit is zeker schande.. maar je bent niet de énige fiat gebruiker met gebreken..
lees dit topic maar eens.. DIT NOEMT MEN BIJ FIAT.. RIJDEN MET PASSIE...

http://www.problemcar.nl/index.php?topic...

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

42000 is inderdaad wel erg weinig voor een koppeling, als zou je er alleen mee in de stad/file mee rijden.
Je kunt om coulance vragen bij de fiat dealer, al zijn er fiat dealers de je zowiezo moet ontwijken (ik noem een boot-rialto in hoofddorp).
Om je vraag dus te beantwoorden, nee dit hoort niet.

buzzin 0

18 jaar

Natascha je zult als eerste idd moeten vragen om een coulance regeling,wil de dealer dit niet,dan even bij Fiat Nederland aan de bel trekken.
Krijg je daar ook 0,0 dan zou ik de rechtsbijstand verzekering inschakelen als je die hebt,of evt de rechtsbijstand afdeling van je vakbond,om zo een rechtzaak aan te spannen.
want er is nog zoiets als een consumenten bescherming,waaarin vermeld staat dat producten aan een bepaalde verwachting moeten voldoen,ook al gaat er iets kapot nadat de garantie termijn verlopen is.

Trap er niet in om dit door de Bovag-geschillencommisie te laten behandelen,want die nemen het standpunt van Fiat nederland in en als die zeggen:dat kan bij dit type auto,die is zo geconstrueert>>>> dan pies je naast de pot.
Dit is een eigen ervaring van mij.( http://www.problemcar.nl/index.php?topic... )

thei11316 0

18 jaar

want er is nog zoiets als een consumenten bescherming,waaarin vermeld staat dat producten aan een bepaalde verwachting moeten voldoen,ook al gaat er iets kapot nadat de garantie termijn verlopen is...

thei, ik ben het volledig met je eens! tja, alleen één minpunt! van het zogenaamde consumentenbeschermen.

hoelang! mag of moet een slijtagedeel mee kunnen gaan? hoe ga je dat als uitgemolken consumentje weer eens bewijzen? dat jij het product altijd normaal en naar behoren hebt behandeld...

nou.. ik voel hem al, heb je nog een jaartje!

suc6


paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Je kunt bij de dealer het autodosier opvragen,hun zijn verplicht deze ter inzage en een kopie mee te geven,neem wel iemand mee als je hiervoor gaat.

Als hierin geen ''bijstellingen'' van die koppeling in vermeld staan,is er ook geen sprake van slijtage door ondeskundig gebruik en maak je volgens mij een hele goede kans op een coulance regeling cq totale garantie,evt met inschakeling van een rechter.

thei11316 0

18 jaar

thei..

allemaal goede bedoelingen, maar vraag jezelf eens af hoelang dit nog voortzet? ondertussen staat daar wel een auto met een defect! die men overgens niet voor de lol heeft aangeschaft men wil er dus zsm weer in rijden...

een slijtagedeel laten of gaan beoordelen op gebreken, is vaak een proces van weken/maanden. laatstaan dat men een gerechtelijke weg inslaat!

een slijtagedeel is vaak niet te verhalen, tenzij de importeur daar open voor staat en er een herkening aangeeft.. zo niet?

spaar je de moeite, en de gevolgen voor de gerechtelijke kosten! die zijn vaak velemalen hoger dan de werkelijke schade die men claimt.

wat is dan wijsheid?

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Nah,de auto laten repareren en de rekening betalen,daarna naar de rechter stappen,dan heb je geen probleem met een stilstaande auto.

Maar net op jouw voorbeeld rekent zo'n dealer/importeur,het duurt de consument te lang,dus doen wij maar waar wij zin in hebben en als dan niemand iets onderneemt tegen ons gaan wij lekker onze eigen gang,garantie of geen garantie,wet of geen wet.

thei11316 0

18 jaar

het probleem is dat er geen slijtage is en dat het niet aan mijn rijstijl ligt daar heb ik speciaal naar gevraagd.
ik heb de rekening ook betaald want ik heb toch een auto nodig en ga er geen een huren als een dure auto in de garage staat met een defect wat niet mijn schuld is.
dud nu weet ik niet zo goed wat ik nou moet doen moet ik terug naar de garage en daar een hoop trammeland maken in de hoop dat ik ooit een stuiver terug zie of contact met fiat nederland opnemen en hoe snel moet ik dat doen???????????

natascha8047 0

18 jaar

Natuurlijk terug gaan en alles zwart op wit laten zetten,geen slijtage dan is het toch mooi een condstructie fout.
Plaats hier en bv op Marktplaats een oproep voor Stilo eigenaren en vraag naar de toestand en kmstand van hun auto,als die al meer km hebben gedraaid zonder koppelings problemen is er bij die van jou echt iets fout.
Wel van hetzelfde type en motor uitvoering.

Succes Thei

thei11316 0

18 jaar

Indien de dealer niet thuis geeft een andere dealer het probleem voorleggen en vervolgens met die volledige informatie naar Fiat Nederland stappen! Wel even aangeven aan je huidige dealer dat je het gaat voorleggen aan Fiat Nederland dan blijf je in gesprek, maar niet te lang wachten na de reparatie. Mijn ervaring is dat Fiat Nederland vervolgens snel reageerd op dergelijke klachten.

PL 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.