Fiat Punto: p0115

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

goede avond/middag


weet iemand misschien raad met deze probleem P0115 KOELVLOEISTOF TEMPERATUUR CIRCUIT.

Bij deze auto gaat de storing lampje aan , en krijg ik deze storing . de temperatuur geeft aan 120 graden terwijl de auto koud is.
Heb ik een temperatuur sensor vervangen .Probleem bleef het zelfde.

Verder met een thermostaat zonder resultaat. Bedrading opgemeten zag er goed uit stekker gecontroleerd pin in de stekker wat strakker gezet , toch voor de zekerheid een bruggetje gemaakt
direct van de sensor naar de computer toe. (misschien bedrading defect, ) Ook zonder resultaat.

Heeft iemand deze probleem ook gehad, kan de computer ook stuk zijn ?????

garage r&s

Geplaatst door garage r&s (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

DNS Car Solutions (0) PRO, 11 jaar geleden

Meter zelf niet overleden?

garage r&s (0) PRO, 11 jaar geleden

???? ECU parameters (meetwaarden) geeft ook aan dat de motor warm is . Ik ga er
Vanuit dat de teller inorde is.

DNS Car Solutions (0) PRO, 11 jaar geleden

Bij deze auto gaat de storing lampje aan , en krijg ik deze storing . de temperatuur geeft aan 120 graden terwijl de auto koud is.
Vandaar de vraag over je meter,ik had niet gelezen dat de waardes in de ecu ook aan gaven dat de motor warm is... een ecu kan ook gewoon stuk zijn,even uitwisselen en je weet het zeker

ovi (0), 11 jaar geleden

Zelfde voorgehad met mijn camper en in grote paniek aan de kant gaan staan toen ook plots mijn temperatuurmeter vlotjes de rode zone inliep???
Had nog maar 3 km gereden dus na kontrole was er duidelijk niks aan de hand en de motor was wel degelijk nog zo goed als koud!
Bij mij was het één v/s massaverbindingen die niet goed was en de massa werd dus genomen door de temperatuurmeter!

garage r&s (0) PRO, 11 jaar geleden

Een ecu kan je niet zomaar even wissellen zover ik het weet, i.v.m. startblokkering,! En deze zijn best wel prijzig.
Het kan idd dat de ECU en/of de teller defect is. Vandaag opgemerkt dat de temp.meter heen en n weer vlikkert en dan weer contact goed is. Ook de dynamo laad niet meer bij. Wel als j er met een controle lampje op de b+ contact maakt. Deze hoort toch via het instrumenten paneel te gaan.

garage r&s (0) PRO, 11 jaar geleden

Niemand een oplossing ???

mkampstra (0) PRO, 11 jaar geleden

Maak eens een simpele massa kabel van motorblok (aan je hijsoog) naar de minpool van de accu. Kan met een startkabel. En kijk eens wat er gebeurd.

garage r&s (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=mkampstra]Maak eens een simpele massa kabel van motorblok (aan je hijsoog) naar de minpool van de accu. Kan met een startkabel. En kijk eens wat er gebeurd.[/quote]
Heb ik ook al gedaan :))) maandag gaan we even verder kijken

ovi (0), 11 jaar geleden

Ik heb toen de 3 massaverbindingen proper geschuurd en terug gemonteerd met zo'n tandrondelle!
Toch daarna nog eens voorgehad dat de trouwens nieuwe starter niet wou rondgaan en toen ontdekt dat de massaverbinding v/d starter zelf ook helemaal geoxideerd was en nadat ik deze proper gemaakt heb al 2 jaar geen probleem meer gehad.

aktas_91 (0), 10 jaar geleden

Ik heb ongeveer het zelfde probleem met de seicento heb je het nog kunnen oplossen ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.