auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Punto: p0115

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

goede avond/middag


weet iemand misschien raad met deze probleem P0115 KOELVLOEISTOF TEMPERATUUR CIRCUIT.

Bij deze auto gaat de storing lampje aan , en krijg ik deze storing . de temperatuur geeft aan 120 graden terwijl de auto koud is.
Heb ik een temperatuur sensor vervangen .Probleem bleef het zelfde.

Verder met een thermostaat zonder resultaat. Bedrading opgemeten zag er goed uit stekker gecontroleerd pin in de stekker wat strakker gezet , toch voor de zekerheid een bruggetje gemaakt
direct van de sensor naar de computer toe. (misschien bedrading defect, ) Ook zonder resultaat.

Heeft iemand deze probleem ook gehad, kan de computer ook stuk zijn ?????

Geplaatst door

garage r&s (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Meter zelf niet overleden?

???? ECU parameters (meetwaarden) geeft ook aan dat de motor warm is . Ik ga er
Vanuit dat de teller inorde is.

garage r&s 0
badge

11 jaar

Bij deze auto gaat de storing lampje aan , en krijg ik deze storing . de temperatuur geeft aan 120 graden terwijl de auto koud is.
Vandaar de vraag over je meter,ik had niet gelezen dat de waardes in de ecu ook aan gaven dat de motor warm is... een ecu kan ook gewoon stuk zijn,even uitwisselen en je weet het zeker

Zelfde voorgehad met mijn camper en in grote paniek aan de kant gaan staan toen ook plots mijn temperatuurmeter vlotjes de rode zone inliep???
Had nog maar 3 km gereden dus na kontrole was er duidelijk niks aan de hand en de motor was wel degelijk nog zo goed als koud!
Bij mij was het één v/s massaverbindingen die niet goed was en de massa werd dus genomen door de temperatuurmeter!

ovi 60

11 jaar

Een ecu kan je niet zomaar even wissellen zover ik het weet, i.v.m. startblokkering,! En deze zijn best wel prijzig.
Het kan idd dat de ECU en/of de teller defect is. Vandaag opgemerkt dat de temp.meter heen en n weer vlikkert en dan weer contact goed is. Ook de dynamo laad niet meer bij. Wel als j er met een controle lampje op de b+ contact maakt. Deze hoort toch via het instrumenten paneel te gaan.

garage r&s 0
badge

11 jaar

Niemand een oplossing ???

garage r&s 0
badge

11 jaar

Maak eens een simpele massa kabel van motorblok (aan je hijsoog) naar de minpool van de accu. Kan met een startkabel. En kijk eens wat er gebeurd.

mkampstra 0
badge

11 jaar

[quote=mkampstra]Maak eens een simpele massa kabel van motorblok (aan je hijsoog) naar de minpool van de accu. Kan met een startkabel. En kijk eens wat er gebeurd.[/quote]
Heb ik ook al gedaan :))) maandag gaan we even verder kijken

garage r&s 0
badge

11 jaar

Ik heb toen de 3 massaverbindingen proper geschuurd en terug gemonteerd met zo'n tandrondelle!
Toch daarna nog eens voorgehad dat de trouwens nieuwe starter niet wou rondgaan en toen ontdekt dat de massaverbinding v/d starter zelf ook helemaal geoxideerd was en nadat ik deze proper gemaakt heb al 2 jaar geen probleem meer gehad.

ovi 60

11 jaar

Ik heb ongeveer het zelfde probleem met de seicento heb je het nog kunnen oplossen ?

aktas_91 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.