close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Punto: punto 1995 brandstofpomp probleem

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1100

hallo, ik heb een probleem met een fiat punto. af en toe dan draait de brandstofpomp niet en start de auto dus ook niet. nu heb ik op de brandstofpomp gemeten hier meet ik 0,0V op dit klopt dus zobiezo niet. haal ik de stekker los van de pomp en meet dan weer heb ik 11,2V. als ik de pomp rechtstreeks aansluit op 12V dan draait deze gewoon en start de auto. massa heb ik ook gecontroleerd hier is niks mis mee.

ik kan de bedrading naar de pomp voor een groot deel volgen en meten, tot aan voor in de auto meet ik 11,2v zonder verbruiker, met verbruiker en auto op contact heb ik geen spanning op de pomp. iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? misschien ergens een overgangsweerstand?

en is het ook mogelijk om de pomp rechtstreeks te voeden met een geschakelde voeding?

mvg thomas

Geplaatst door

Thomas #89 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je geeft zelf al min of meer het antwoord: overgangsweerstand.
Er komt maar een heel klein amperage achter aan. Zo gauw je gaat verbruiken stort het voltage in. Probeer maar met een lampje.

Kun je een geschakelde voeding gebruiken? Ja, zolang die maar gezekerd is.
In veel wedstrijdauto's zit een schakelaar die de pomp aan en uit zet, dat kan hier ook.
Je bent alleen een heel klein beetje veiligheid kwijt bij een mogelijk ongeval.

Brandstofpomp relais al gecontroleerd?

oldford 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.