Fiat Punto: speeld met toeren en vliegt dan op.

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1100cc

ik heb sins kort een fiat punto en heb er een paar probleempjes mee wie kan mij helpen.

als ik stal sta met de auto met draaiende motor dan schommelt het toerental tussen de 1000 en 2000rpm.
en als ik hem dat even laat doen dan vliegen de toeren in eens om hoog tot 4000rpm en dan draai in de sleutel terug.
wand ben bang dat ik de motor alnders helemaal in de soep draai. maar asl ik hem dan weer start dan is het meestal over??
ik heb al het een en ander geprobeerd brandstof reiniger in de tank een grooite beurt maar niks help.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem en alvast bedankt.

met vriendelijke groeten Martin Oosterloo

P.s. heb al zoon soort bericht geplaats maar die is niet meer te vinden?

beunhaas1992

Geplaatst door beunhaas1992 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

23 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Hoe is het met die Tigra afgelopen?

beunhaas1992 (0), 12 jaar geleden

nou oldford.
we hebben de tigra uitlaten lezen bij opel maar die konden er geen fouten in vinden???
de katalysator was af de auto is nu weer goed gekeurd maar nogsteeds het lampje van abs en motormanetment? (maar niet altijd).
dit gaat nu over mijn iegen auto weet niet echt wat er mis mee is??

groetjes martin oosterloo

beunhaas1992 (0), 12 jaar geleden

ik heb nu gasklep huis schoon gemaakt en stappenmoter schoon gemaakt.
maar kan het probleem niet vinden.
dus heb besloten om de auto uit te laten lezen.

dus maar even wachten en dan horen wat er mis is

groetjes martin

erka (0) PRO, 12 jaar geleden

vacuum lek ergens ?
hebben dit gehad met een mazda 121, auto stond zelfstandig gas te geven als een "sjonnie" aan een verkeerslicht.. ;-)

toen was een vacuumslangetje gescheurd.

beunhaas1992 (0), 12 jaar geleden

beste Erka.

kan zo geen vacuum lek vinden maar hij reed vandaag zonder probleemen.
maar ik laat hem toch maar even uit lezen heb vandaag ook gehoord dat het aan de TDC sensor kan liggen?
dus die maak ik even schoon als de auto weer gas gaat geven as een "sjonnie" XD leuk bedacht trouwens.

groetjes martin

beunhaas1992 (0), 12 jaar geleden

ik heb het probleem gevonden JOEPIE!!

ben bij een kennis geweest op de sloop hij luisterde even.
en het bleek dat de distributie riem een tand verkeerd stond.
even riem er af punten goed zetten en heb nu ook veel meer vermogen.

groetjes allemaal

erka (0) PRO, 12 jaar geleden

mooi dat het opgelost is..
je kunt blij zijn met dit motortje, anders had jouw blok al in puin gelegen waarschijnlijk !

grt

beunhaas1992 (0), 12 jaar geleden

zekker rijd nu als een trien :-)

heb gehoord dat bij deze motortjes de kleppen de zuigers niet hunen raken best handig bedacht :P

groetjes

ovi (0), 12 jaar geleden

Yep, geen probleem als de riem breekt! Ik heb dit met mijn Punto voorgehad door een vastgelopen spanrol die in stukken gevlogen is zonder enige waarschuwing, gefluit of gezoem dus dat was ook even schrikken.
De vorige eigenaar had het jaar voordien nochtans de riem laten vervangen maar blijkbaar hadden ze GEEN nieuwe spanrollen gemonteerd!
Nog veel plezier met de Punto.

beunhaas1992 (0), 12 jaar geleden

dankje gaat wel lukken :-)

echt een leuk autotje om mee te beginnen niet duur en zuinig.

groetjes

beunhaas1992 (0), 12 jaar geleden

we zijn nu een paar dagen veder en het is weer mis??
ik heb nu echt geen iedee meer wat het kan zijn??
ik word er nu helemaal gek van maar wil me autotje nog niet naar de sloop brengen??
wie weet nog wat het kan zijn??
HELP me alsjeblieft!!

groetjes martin

beunhaas1992 (0), 12 jaar geleden

heel vreemd???
ik de auto gereset door de accu pollen los te halen en de plus en de min met el kaar te verbinden
en dat 20 minuten op contact zetten nu is alles weer goed dus ik sta nu echt met vraagtekens boven mij hooft???
wat kan het dan nog zijn???

ovi (0), 12 jaar geleden

Doet hij nog altijd hetzelfde?

beunhaas1992 (0), 12 jaar geleden

@ovi
ja ben nu al weer een tijdje veder maar ik heb nog steets het zelfde probleem ik word er echt gek van??

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Betreft een monopoint inspuiting?
Kwam wel eens voor dat de gasklepweerstand kapot gaat.

beunhaas1992 (0), 12 jaar geleden

@ramjod
ja het is wel een monopoint inspuiting.maar bedoelt u daar mee de gasklep positie sensor??
of een anderonderdeel??

alvast bedankt

ovi (0), 12 jaar geleden

Goede tip van Ramjod!
Ja hij bedoelt de gasklep positie sensor.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Op het gasklephuis zit een zwartplaatje met 4 torx schoefjes dat is de weerstand.

beunhaas1992 (0), 12 jaar geleden

ik heb me auto vandaag even laten uitlezen het blijkt dat er wel een fout zit in de nullast regelaar.
een nieuwe kost me zoon 185 euro maar heb een tip gekregen om als de motor goed draait tussen de 900 tot 1100 rpm draait.
de stekker van de nullast regelaar er uit te trekken heb ik gedaan geen storings lampje en de motor loop als een zonnetje.
maar binnen kort wel even de nullast regelaar vervangen.

groetjes martin

ovi (0), 12 jaar geleden

Je hebt het nu dus niet over de TPS gaspositiesensor vermoed ik?
Waar zit dat ding waar je het over hebt?

beunhaas1992 (0), 12 jaar geleden

ik heb he over de sappen motor zit op het gasklephuis. met een 4 polige steker vast. aan de linker zijde ondet het luchtfilter.

groetjes

ovi (0), 12 jaar geleden

Weer iets bijgeleerd over de Punto!
Bedankt op de oplossing te posten Martin.

beunhaas1992 (0), 12 jaar geleden

hee graag gedaan alemaal

en tot de volgende keer.
groetjes martin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.