ik heb sins kort een fiat punto en heb er een paar probleempjes mee wie kan mij helpen.
als ik stal sta met de auto met draaiende motor dan schommelt het toerental tussen de 1000 en 2000rpm.
en als ik hem dat even laat doen dan vliegen de toeren in eens om hoog tot 4000rpm en dan draai in de sleutel terug.
wand ben bang dat ik de motor alnders helemaal in de soep draai. maar asl ik hem dan weer start dan is het meestal over??
ik heb al het een en ander geprobeerd brandstof reiniger in de tank een grooite beurt maar niks help.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem en alvast bedankt.
met vriendelijke groeten Martin Oosterloo
P.s. heb al zoon soort bericht geplaats maar die is niet meer te vinden?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe is het met die Tigra afgelopen?
nou oldford.
we hebben de tigra uitlaten lezen bij opel maar die konden er geen fouten in vinden???
de katalysator was af de auto is nu weer goed gekeurd maar nogsteeds het lampje van abs en motormanetment? (maar niet altijd).
dit gaat nu over mijn iegen auto weet niet echt wat er mis mee is??
groetjes martin oosterloo
13 jaar
ik heb nu gasklep huis schoon gemaakt en stappenmoter schoon gemaakt.
maar kan het probleem niet vinden.
dus heb besloten om de auto uit te laten lezen.
dus maar even wachten en dan horen wat er mis is
groetjes martin
13 jaar
vacuum lek ergens ?
hebben dit gehad met een mazda 121, auto stond zelfstandig gas te geven als een "sjonnie" aan een verkeerslicht.. ;-)
toen was een vacuumslangetje gescheurd.
beste Erka.
kan zo geen vacuum lek vinden maar hij reed vandaag zonder probleemen.
maar ik laat hem toch maar even uit lezen heb vandaag ook gehoord dat het aan de TDC sensor kan liggen?
dus die maak ik even schoon als de auto weer gas gaat geven as een "sjonnie" XD leuk bedacht trouwens.
groetjes martin
13 jaar
ik heb het probleem gevonden JOEPIE!!
ben bij een kennis geweest op de sloop hij luisterde even.
en het bleek dat de distributie riem een tand verkeerd stond.
even riem er af punten goed zetten en heb nu ook veel meer vermogen.
groetjes allemaal
13 jaar
mooi dat het opgelost is..
je kunt blij zijn met dit motortje, anders had jouw blok al in puin gelegen waarschijnlijk !
grt
zekker rijd nu als een trien :-)
heb gehoord dat bij deze motortjes de kleppen de zuigers niet hunen raken best handig bedacht :P
groetjes
13 jaar
Yep, geen probleem als de riem breekt! Ik heb dit met mijn Punto voorgehad door een vastgelopen spanrol die in stukken gevlogen is zonder enige waarschuwing, gefluit of gezoem dus dat was ook even schrikken.
De vorige eigenaar had het jaar voordien nochtans de riem laten vervangen maar blijkbaar hadden ze GEEN nieuwe spanrollen gemonteerd!
Nog veel plezier met de Punto.
13 jaar
dankje gaat wel lukken :-)
echt een leuk autotje om mee te beginnen niet duur en zuinig.
groetjes
13 jaar
we zijn nu een paar dagen veder en het is weer mis??
ik heb nu echt geen iedee meer wat het kan zijn??
ik word er nu helemaal gek van maar wil me autotje nog niet naar de sloop brengen??
wie weet nog wat het kan zijn??
HELP me alsjeblieft!!
groetjes martin
13 jaar
heel vreemd???
ik de auto gereset door de accu pollen los te halen en de plus en de min met el kaar te verbinden
en dat 20 minuten op contact zetten nu is alles weer goed dus ik sta nu echt met vraagtekens boven mij hooft???
wat kan het dan nog zijn???
13 jaar
Doet hij nog altijd hetzelfde?
12 jaar
@ovi
ja ben nu al weer een tijdje veder maar ik heb nog steets het zelfde probleem ik word er echt gek van??
12 jaar
Betreft een monopoint inspuiting?
Kwam wel eens voor dat de gasklepweerstand kapot gaat.
@ramjod
ja het is wel een monopoint inspuiting.maar bedoelt u daar mee de gasklep positie sensor??
of een anderonderdeel??
alvast bedankt
12 jaar
Goede tip van Ramjod!
Ja hij bedoelt de gasklep positie sensor.
12 jaar
Op het gasklephuis zit een zwartplaatje met 4 torx schoefjes dat is de weerstand.
ik heb me auto vandaag even laten uitlezen het blijkt dat er wel een fout zit in de nullast regelaar.
een nieuwe kost me zoon 185 euro maar heb een tip gekregen om als de motor goed draait tussen de 900 tot 1100 rpm draait.
de stekker van de nullast regelaar er uit te trekken heb ik gedaan geen storings lampje en de motor loop als een zonnetje.
maar binnen kort wel even de nullast regelaar vervangen.
groetjes martin
12 jaar
Je hebt het nu dus niet over de TPS gaspositiesensor vermoed ik?
Waar zit dat ding waar je het over hebt?
12 jaar
ik heb he over de sappen motor zit op het gasklephuis. met een 4 polige steker vast. aan de linker zijde ondet het luchtfilter.
groetjes
12 jaar
Weer iets bijgeleerd over de Punto!
Bedankt op de oplossing te posten Martin.
12 jaar
hee graag gedaan alemaal
en tot de volgende keer.
groetjes martin
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar