Fiat Punto: Rem pedaal als een spons

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1200

Het volgende probleem:
Remblokken voor verniewd was beslist nodig.
Hierna werd het rem pedaal als een spons bij een draaiende motor
bij stilstaande motor na 3 maal pompen als beton
Remschoenen achter met de handrem kabels vernieuwd.
Ondertussen nieuwe hoofdrem cilinder besteld.
Deze als laatste gemonteerd.
Rem systeem onder druk gezet met ontluchting setje
en de zaak ontlucht.
Resultaat bij stilstaande motor rem pedaal hard echter geen geweldige reactie op de remmen.
Bij draaiende motor rempedaal als een spons en remmen ho maar.
wat doe ik verkeerd en waar is het fout gegaan.

victory

Geplaatst door victory (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Hans4040 (320) PRO, 11 jaar geleden

Nieuwe remmen moeten ingeremd worden...niet gelijk met je hele lichaam erop..
Lees dit maar even; http://www.trackdaycoach.nl/2010/03/inre...

victory (0), 11 jaar geleden

inmiddels het probleem gevonden naar aanleiding van een bericht op jullie site
het rechter voorwiel zat een remblok niet goed in de passing waardoor deze krom was en als een veer werkte.
Remblok recht geslagen , zaak gemonteerd en proef gereden
Remmen als een tijger, het rem pedaal is hard als beton.

Hans4040 (320) PRO, 11 jaar geleden

Toch fijn als je zo secuur kan werken...
Bedankt voor de feedback.

jeroenmonteyne (0) PRO, 11 jaar geleden

Een remblok sla je toch niet terug recht als ie krom is???

Hans4040 (320) PRO, 11 jaar geleden

Jeroen, er wordt wat afgeknutseld in dit land....ik kijk er niet meer van op.
Ik lees wel eens in de krant dat er weer een auto om een boom heen gevouwen staat....

kaleido 1 (1680) PRO, 11 jaar geleden

Victory , welke kleur heeft jou punto?

asfaltrocker (0), 11 jaar geleden

kromme rem blok recht slaan?????
dan wordt hij bros en kan zelfs tijdens het rijden flinke rem schoen afslaan
met gevolg dat hij niet meer remt.
zelfs kan hij gaan blokkeren,met allegevolgen van dien.
advies vervangen,of heb je geen waarde aan het leven en dat mischien dat je voor 40 euro je eigen in de waag schaal zet en anderen.
de houder waar de rem blokken aan vast geklokken zitten kunnen nu ontzichtbaar haar scheuren hebben.en \elfs de klink nakels kunnen nu ook zwakke plekken hebben die je met blote oog niet ziet
verkeerde bezuinigen.
ik zou dan toch echt niet achter je willen rijden,je neemt een hele hoge risico...

kaleido 1 (1680) PRO, 11 jaar geleden

Daarom vroeg ik welke kleur de punto heeft!!!!!!!!!

victory (0), 11 jaar geleden

Helaas ben ik enigsins terleurgesteld in deze site
inplaats van advies.
Wordt ik hier afgezeikt als een prutser.
Met de hoop dat er binnenkort een punto om een boom gevouwen ligt
Wat een geweldig kranten bericht.
Dit lijkt mij niet de bedoeling van deze site
en zal dan in de toekomst ook geen gebruik hier meer van maken.

met vriendelijke groeten Victory

moderator (0) PRO, 11 jaar geleden

@ victory: Niet om het een of ander maar eigenlijk vraag je ook zelf om een dergelijke reactie.........

Deze mensen reageren niet op deze manier om je voor schut te zetten maar om je aan het nadenken te brengen over wat je gedaan hebt.
Met de remmen van een auto valt niet te spotten en je zult het jezelf blijven verwijten wanneer er toevallig later iets gebeurt wat niet had gehoeven.
Bezuinig nooit, maar dan ook nooit op remmen. Kost een paar tientjes van een nieuw setje blokken maar dat moet je dan maar zien als leergeld. Maak zelf ook wel eens fouten maar "that's life".

asfaltrocker (0), 11 jaar geleden

afzeiken doen we niet
we willen je ogen open laten doen wat wel kan en wat niet
nu wij zo reageren kan je ons nooit iets verwijten van ik heb toen vermeld dat ik de rem schoenen heb recht geslagen
en bij een nood stop niks deed,
de rem schoenen zitten geklonken op bros matriaal een legering die warmte goed aankan,
als er ergens een haar scheur zit en je gaat remmen ,,,die temp kan oplopen tot 1100 graden,
en je weet wat ijzer.legering,metaal doet , uitzetten maar ook bij dat haar scheurtje die ineens wel zichtbaar wordt,
maar je ziet het niet omdat je wiel er voor zit en je rem klauw
maar je moet eens een test doen heel simpel iets,
je pakt een stuk ijzer je boord er een gaatje in je doet een klink nagel in,of popnagel
nu ga je dat stuk ijzer buigen,en dan sla je hem weer recht, goh denk je ze hebben gelijk bij problemcar,
want de klink nagel of pop nagel valt er zo uit,wil je een second uitslag ga naar je auto matrialen zaak waar je de remmen hebt gehaald,
en je verteld dat je een kromme remschoen recht hebt geslagen.
ik denk dat je dan echt de wind van voren krijgt.want hun zijn dan de aan sprakelijk omdat zei de rem schoenen hebben verkocht aan je.
als er blijkt dat je na een botsing niet kon remmen ,neemt de technise recherche je wagen in beslag en komt een onder zoek waarom je wagen niet remde,als eerst kijken ze naar de montage,daarna de technische staat van de rem schoenen,als daar blijkt dat het niet goed was gaan ze de levenrancier op aan spreken,als blijkt na andere test dat er al haar scheurtjes in zaten voor de botsing....neem van mij aan dat ik dan niet graag in je schoenen wil staan.dan zeg ik een beetje dom om dit tebzuinigen dan kan je zelfs beter naar de sloop gaan en daar een paar schoentjes halen,
maar dat doe je niet ,,,,,juist daarom,je weet niet wat die schoentjes hebben mee gemaakt,,,,,toch succes bij een wijs besluit en vervang het

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

Jongens punt...

Hans4040 (320) PRO, 11 jaar geleden

Inderdaad....punt [img]http://fc09.deviantart.net/images/i/2002...[/img]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.