Fiat X 1-9 1987: Rokende motor

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1500 cc Injectie

Hallo!

Ik heb een probleem met een Fiat X1/9, het is er 1 van de laatste die gemaakt zijn en er zit een 1500 cc injectie motor in. Het probleem is dit, bij het starten gooit hij er een enorme pluim wit/blauwe rook uit. Als je dan even gas geeft lijkt ( leek ) het probleem weer weg, maar dit komt natuurlijk niet over. NA verloop van tijd lijkt dit probleem steeds erger te worden en tijdens de laatste rit afgelopen zomer zag ik in de spiegel dat er toch wel wat rook achter ons waar te nemen was.

Hoe kan ik het beste handelen om te achterhalen wat dit probleem is? Er zijn in de kenissenkring al diverse zaken geopperd zoals:

- een defecte sensor aan het einde van de injectorbuis. ( zou teveel benzine insturen bij koude start)

- een defecte koppakking. (koelvloeistofniveau lijkt hetzelfde als een half jaar terug dus dit lijkt mij sterk.

- defecte zuigerveren waardoor er olie in de cilinders te recht komt??

Wie denkt mee? waarvoor dank! Don.

_don_

Geplaatst door _don_ (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat X1-9? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

don het zou ook kunnen dat je systeem vervuild is want ik neem aan dat je er niet zoveel mee rijdt.
lijkt me verstandig om als je tank leeg is er injectiecleaner in de tank tedoen en dan er mee terijden en dan op een volle tank nog zo n busje in je tank.
dit is de goedkoopste oplossing en ik vind daarom dit het proberen zeker waardt en soms kun je verrassende resultaten hebben.
mocht het dan nog niet over zijn meet dan de comprresie en doe een lektest.

groetjes jan.

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

don het zou ook kunnen dat je systeem vervuild is want ik neem aan dat je er niet zoveel mee rijdt.
lijkt me verstandig om als je tank leeg is er injectiecleaner in de tank tedoen en dan er mee terijden en dan op een volle tank nog zo n busje in je tank.
dit is de goedkoopste oplossing en ik vind daarom dit het proberen zeker waardt en soms kun je verrassende resultaten hebben.
mocht het dan nog niet over zijn meet dan de comprresie en doe een lektest.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat X1-9 of stel zelf een nieuwe vraag.