auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Bravo: Schokken bij koude start

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Beste lui,

Al een tijdje heb ik het betreffende probleem. Als ik bij een koude start optrek en het gaspedaal in één keer loslaat of koppeling snel indruk, dan schokt de auto (één keer) hard naar voren, je hoort daarbij soms ook een metalen tik. Door rustig op te trekken en heel rustig gas te minderen of koppeling op te laten komen, is het te voorkomen. Na 1 km rijden (misschien niet eens) is dit effect wel voorbij.

Hiernaast hoor ik ook een metalen tik als ik snel achteruit rij.

Wat kan er aan de hand zijn?

Zelf vermoed ik dat er twee problemen zijn, nml:
1) het schokken bij koude start
2) metaalchtige tik als de auto snel voorover helt (dus bij het schokken en ook het achteruit rijden)

De koppeling en drukgroep is kapot geweest van de auto en had ik bij aanschaf laten vernieuwen. Dus daar zou het niet aan moeten liggen (zou je denken:) ) Metalen tik hoor je trouwens verder niet, alleen in bovenstaande gevallen.

Iemand een idee waar ik naar moet kijken?

Alvast bedankt voor jullie tijd!

Geplaatst door

Hyourinmaru (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Motorsteun kapot.

primera p11 0

16 jaar

[quote=primera p11]Motorsteun kapot.[/quote]
Allereerst bedankt voor je reactie.

Op wat voor kosten moet ik dan ong rekenen? enig idee? Het is toch gewoon motor tijdelijk ondersteunen.. wat losschroeven en dan vast schroeven. Dus zonder al te veel arbeid of vergis ik me daarin?

Maar is dat ook een verklaring dat de auto naar voren klapt (bij gas loslaten of koppeling indrukken) wanneer die net gestart is en dus niet nadat je al even hebt gereden? Warm of koud zou toch niets uit moeten maken met een kapotte motorsteun.. of mis ik iets? Ik denk nml nog steeds dat er 2 problemen zijn.

Hyourinmaru 0

16 jaar

Het kan ook van de koppeling afkomen.
Als je de koppeling op laat komen voel je de boel dan schokken?.
Vooral letten op het moment dat tie aan gaat grijpen en rond dat gebied een beetje met de koppeling spelen.
Kun je het dan oproepen?.
De tik die je hoort is echt van een slappe motorsteun, ijzer op/tegen ijzer.

primera p11 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Bravo of stel zelf een nieuwe vraag.