Geachte collegas,
heb een seicento met volgende apk uitlaatgas waarden,
co 12% ongeacht toerental
c02 6.2
lambda 0.679
kat en lambda uitgewisseld van een goedlopende seicento maakt geen moer uit?
Geen vacuumlek, nieuwe temperatuursensor gemonteerd, auto rijd verder prima.
Iemand enig idee waar dit te zoeken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien een defecte map sensor?
Wat is de motorcode? Staat op het type plaatje.
Heb map sensor vervangen voor een andere , zal motorcode even opzoeken en plaatsen morgen , bedankt voor de reactie
Oldford, sorry heb auto nu pas weer terug, maar motorcode staat op het typeplaatje? Ik kan geen typeplaatje vinden sorry.
Heb plastic kap op injectiehuis losgehaald waaronder de injector zit, reeds op kontakt spuit hij een enorme hoeveelheid benzine in en dit mag niet pas bij starten mag dat, mijn conclusie eindtrap ecu defect wat ik je brom.
Het komt veel voor dat de verstuiver bij het in het huis drukken de onderste o ring is beschadigd.
Als de eindtrap defect is loopt het gashuis in een paar tellen vol en loopt de motor absoluut niet !
Groeten.
Gashuis loopt ook vol maar toch loopt hij?
Heb je de O ringen gecontroleerd?? Zie je de benzine uit het sproeigaatje komen of er langs?
Er komt niks uit het sproeigaatje komt ergens uit huis zelf omhoog, loopt ook vol als ik de injector van zijn plaats verwijder. heeft zon ding een koude startsproeier ofzo?
Als je de sproeier er uit haalt is het gewoon een overstroming . In no time ( nooit gemeten ) loopt er een liter benzine in de inlaat . Dat bolle kopje met die vastgelaste schroef houdt de brandstofdruk op +- 1bar.
Koudverrijking dat verzorgt de ECU .Maakt de inspuit pulsjes wat langer . Zo ook de verrijking bij accereleren ...... "gewoon wat extra pulsjes er bij . Dit is met een stetoscoop duidelijk te horen.
Vernieuw de o ringen en vet ze in bij montage van die sproeier in het huis. Nog niets van gehoord!
Ook een idee is om te starten zonder de stekker aangesloten. Slaat de motor toch aan dan zit de naald in de verstuiver vast of lekken de O ringen.
Dank je voor de tips ik ga morgen weer met de auto verder!
O ringen vernieuwd en ingevet gemonteerd maakt geen enkel verschil auto blijft teveel benzine krijgen lopen op 3,5 cilinder bij koude start en co blijft op 12 procent?
met afgenomen stekker op injector loopt de auto niet!
Zelfs opde choke-stand haalt die motor dat getal CO niet . Doe eens tussen de temp.sensor aansluiting een paperclip.
Allereerst meet je of er wel 5 volt op die 2 polige stekker staat. Met die clip er tussen houden we de Ecu voor dat de motor al 140 gr C is .
Als het mengsel nu nog veel te rijk is vrees ik het ergste.
Ik neem wel aan dat de uitlaat van voor tot achter geen lekkage heeft.!
Motor heeft geen EGR neem ik aan ?
Succes
Dank je Punt de motor heeft geen egr inderdaad en de uitlaat is volledig gasdicht. Zal de paperclip truuk even proberen nog en dan houd het hier op zo langzamerhand, ken klant goed is voor mij meer een prestige kwestie aan het worden maar heb zon beetje alles gedaan en verwisseld wat mogelijk is zonder een sprankje resultaat.
Je hebt al gevonden dat er al brandstof wordt ingespoten met alleen contact aan en zonder stekker op de sproeier gebeurt er niets !
Probeer toch maar een andere ECU.
Heb toevallig vandaag een andere ecu geprobeerd, startblokkering kan ik met een foefje eruit halen, spuit dan geen lading benzine in op kontaktstand
maar spuit uberhaupt geen benzine in want hij loopt niet?
Compleet andere ecu met slot gewisseld vandaag loopt wel nog steeds twaalf procent co haha ik geef het op en de klant ook.
heb je de katalysator nagezien?
groeten
De katalysator zal de oorzaak niet zijn als je 12% CO hebt. Hij zal misschien wel al kapot zijn als gevolg.
jeroen,
je kan er nog eens dik naast zitten heb namelijk een gelijkaardig probleem gehad, en hierbij ook de katalyastor geweerd als mogelijke oorzaak.. en op het einde van de rit een katalysator van een andere wagen genomen om te testen en ja probleem opgelost...
zeker een piste om eens na te zien
gr
heb kat reeds gewisseld, voor de zekerheid zelfs twee andere kats geprobeerd! co blijf gewoon 12 procent.
klant is zo ziek van deze fiat dat ik hem gekregen heb tegen wegstrepen nota, ik ga er zeker nog eens naar kijken maar ik weet echt niet meer wat te doen.
vorige week ook een seicento 1100 voor apk ook 12% co stationair en op 3000 toeren motor loopt beroerd en houd in en verbruikt benzine als een v8
eerst de temp sensor door gemeten op 5 v en door verbonden dit had geen effect toen de mapsensor doorgemeten deze had ook netjes 5 v en de signaaldraad was niet onderbroken of aan massa wat schetst mijn verbazing toen ik de stekker van de mapsensor los trok en de motor starte liep het co terug naar 0.2%en op toeren bleef dit ook de lambda waarde bleef goed voor apk alleen als ik het gas los liet liep het co even op naar 9 % en daarna weer terug naar normaal
en de auto loopt een stuk beter en houdt niet in nieuwe mapsensor geprobeerd maar toen liep het weer op naar 12 %
heb hem afgemeld zonder map stekker en de klant rijdt nu al 5 dagen prima wel met brandend diagnose lampje maar hij wil geen nieuwe ecu aanschaffen dat is de auto ook niet meer waard daar zal het probleem waarschijnlijk in zitten
misschien iets om te proberen
Harry : ik heb de werking en weerstandswaarden van de gasklep-potmeter nog niet voorbij zien komen?
Er zitten maar een paar sensoren op zo'n motor maar moeten wel kunnen samenwerken.
Sterkte!
Heren, topic is 4 jaar oud...
Da's waar, ik had de naam Bas 66 moeten gebruiken. Excuus.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar