Bij starten dwz. direct doordraaien van de sleutel slaat de motor pas na meerdere seconden starten aan, dit gaat heel twijfelend en vaak duurt het dan nog enkele seconden voordat de motor echt stationair loopt (slaat op zeer laag motortoerental aan).
Warm of koud maakt niet uit.
Korter of langere tussentijd na uitzetten motor ook niet
Het lampje van de startblokkering op het dashboard gaat direct uit bij starten.
Auto is voorzien van LPG g3 Vialle maar start zowel koud als warm eerst op benzine.
Als ik eerst het contact aan doe en dan na 3 seconden start slaat hij direct aan zoals het hoort.
Een herstart als hij niet aan wil slaan werkt ook bijna altijd.
Laat je hem langere tijd op contact staan voor je start, dan slaat hij ook weer slecht/bijna niet aan.
Gecontroleerd:
Brandstof: Ik heb de slang los gehad bij de centrale verdeler voor de injectoren. Zodra het contact aangezet wordt komt er benzine voor een bepaalde tijd (tijdrelais?), daarna contact uit-contact aan dan krijgt de pomp geen puls meer. de brandstofpomp begint pas weer op het moment dat er gestart wordt.
Lijkt mij allemaal ok.
Ik heb geen brandstofdruk gemeten.
Iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt op het weglekken van brandstofdruk en het niet snel genoeg kunnen opbouwen van de druk.
Hoeveel benzine heb je in de tank? Weinig? Dan kan de brandstofpomp en/of filter vervuild zijn.
Daar lijkt het inderdaad veel op.
Ik heb nu een eenvoudig diagnosekabeltje voor de laptop, als ik dan met fiat ecuscan terwijl hij al enige tijd op contact staat het brandstofpomprelais bekrachtig en daarna direct start slaat hij ook direct aan.
Nu alleen nog de vraag, zit er een terugslagklepje in de toevoer?.
Een brandstoffilter heb ik nog niet kunnen ontdekken, ook niet in het fiat onderdelenprogamma gevonden.
Deze auto heeft alleen een brandstof toevoer of ook een retour?
Ik zie wel een zelfde diameter slang naast de toevoer of is dat de dampretour?
Dampunit zit achter op de tank, en als ik de onderdeeltekening volg komt de andere slang daarop uit.
Ik heb altijd een kwart tank benzine bij, als hij richting reserve gaat tank ik weer, dus ik laat hem niet extreem leeg raken.
Hoeveel mogelijkheden zijn er om van druk af te raken?
Morgen eens een t-stuk met een drukmetertje in de toevoerslang zetten, dan kan ik het zien.
14 jaar
Elke ingespoten motor heeft een toevoer en een retour. Retour begint bij de benzinedrukregelaar aan het eind van de inspuitrail.
Die regelaar kan kapot zijn of lekken. Terugvoerklep/overdrukklep zit vaak in de benzinepomp ingebouwd en die kunnen ook lekken.
Ik heb een drukmeter onder de achterbank op de brandstofpomp gezet.
Als de pomp aangestuurd word levert hij 3.5bar
Als de aansturing wegvalt en de pomp stopt zakt hij direct weer terug naar 0 bar.
Ik heb nog geprobeerd de pomp uit de tank te krijgen, maar deze is niet los te krijgen.
Daar is vast een stukje speciaal gereedschap voor (kunstof tank met ingeschroefde pomp/vlotterhuis)
Morgen maar eens een filterketting/band sleutel meenemen.
14 jaar
Dat is wel duidelijk dan. Benzinedruk valt weg als de pomp stil staat.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar