close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Punto: Slecht stationair na vervangen bougiekabels

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 16v

Ik heb mijn bougiekabels vervangen omdat ik bij accelereren een stotterende motor had.
Ik heb de kabels 1 voor 1 vervangen zodat ik niet per ongeluk een kabel verkeerd kon aansluiten.

Nu draait de motor stationair slecht. Af en toe draait hij even goed en dan valt hij weer terug.
Het lijkt alsof hij op 3 cilinders loopt.

De kabels zijn van behr en helemaal nieuw.
De oude waren echt kapot dus terugplaatsen is niet mogelijk.
Ik heb alles al meerdere keren nagelopen. Ik heb ook de contacten (stekker op bobine, contactpunten voor de boegiekabels op de bobine) ingespoten met contactspray.

Voor het vervangen liep de motor altijd goed stationair.
Alle stekkers, bougiekabels e.d. Zitten goed.
Als ik gas geef (1500 rpm) en hoger dan loopt de motor goed.
De motor slaat goed rond aan.

Klopt het trouwens dat de 4e cilinder de cilinder aan de distributieijde is? Normaal is dat toch de eerste cilinder?

Alvast bedankt, ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven.

Geplaatst door

lennard6489 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het lijkt op een luchtlekkage ergens aan de inlaatkant. Door die lekkage is het mengsel op een of meerdere cilinders te arm.
Bij hogere toeren wel goed draaien ,kan het niet de ontsteking zijn .
Er zal nu ook wel een sissend geluid hoorbaar zijn! Luister ook met een slangetje in een oor naar verdachte plaatsen. Met een spuitbus remreiniger langs inlaatdelen spuiten kan ook . Let op toerenverandering .
Succes.

Punt 50
badge

11 jaar

hallo,
heb je alle vacuumslangetjes nagekeken?
niet toevallig de vacuumslang van de rembekrachtiger beschadigd?
heb je de bougies ook nagekeken? of toevallig laten vallen?
elektode afstand nagekeken? d.m.v een voelermaat?

mvg marco

vdubzenschede 0

11 jaar

Ik heb het gevonden!

De bougiekabels van cilinder 1 en 2 waren kapot (welke nieuw zijn).
Vanmorgen reed ik met de auto naar het werk en hij reed continue op 3 cilinders.
De vonken sprongen van kabel naar het blok.

De auto rijdt weer als nieuw en hapert niet meer.

Bedankt voor alle reacties

Topic kan dicht

lennard6489 0

11 jaar

Nu maar hopen dat de kat. niet beschadigd is . Je klacht en de oplossing gingen tegen alle regels in !

Groeten.

Punt 50
badge

11 jaar

Hoop ik ook.
Het gereden stukje is erg kort geweest.

ik hoor in ieder geval niks rammelen als ik tegen de kat sla, de eerste test is dus nog goed. De auto geeft verder ook geen storingen aan.
ik zal binnenkort eens een 4 gas meting doen.

lennard6489 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.