Ik heb voor mijn zoon een Fiat Seicento 1.1 young van 1998 gekocht. rijbewijs gehaald moest alleen nog even wachten op de gemeente.
ik heb de auto opgehaald met een lege tank, maar hij ree perfect,al twee keer gewassen en hij wou er bijna in gaan slapen.
zondag middag gaat hij samen met zijn moeder even vol tanken zodat als woensdag zijn rijbewijs klaar is hij kan gaan rijden.
De tank is vol gegooid en ze rijden terug en staan voor een stop licht en hij slaat af, en kregen hem niet meer gestart. ik dacht eerst diesel getankt maar op de bon staat benzine.
ANWB gebeld en is langs gekomen, die heeft diverse dingen na gekeken , hij is met een schroevendraaier op de brandstofpomp onder de achterbank gaan slaan en toen starten de motor.
De auto ging niet harder dan 20 km maar ze konden hem bij de garage zetten.
De garage heeft hem uitgelezen en kan niets vinden.
- Brandstof pomp getest en die doet het 1,2 bar vloeistof druk.
- DBP sensor doorgemeten en is goed 630 ohm.
- alle 4 de cilinders hebben een vonk.
- brandstof ingespoten rechtstreek in de caberateur ook niets.
- stekers na gelopen op aanslag ook niets.
- bij het uitlezen geeft hij geen fout melding.
- stroom is ook goed alles doet het.
hij start ook gewoon maar slaat niet aan. wel brand het sleuteltje op het dahsbaord maar die moet uitgaan als de motor loopt zegt de garage.
Eigenlijk weet de garage het niet meer, en mag ik hem weg halen ( hoef ook niet te betalen)
Is er iemand die voor mij nog een oplossing weet AUB ( thuis wel beeld maar geen geluid )
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het sleutellampje moet na enkele seconden uitgaan zodra je hem op contact zet. Ongeacht of je start of niet. Als hij niet uitgaat, gaat er iets mis bij het uitlezen en zal de motor niet aanslaan.
Als dit het probleem is de ECU bij een tuningbedrijf codevrij laten maken. Wel het stekkertje van het codekastje dan ook even lostrekken. Dan ben je van het probleem af. (Als dit het probleem is)
Edit:
Er schoot mij nog iets te binnen.
Ik heb eens een Tempra SW gehad waar op eens ook de motor spontaan uitviel. Hij wilde daarna wel meteen weer draaien maar bij de minste geringste schok viel de motor meteen weer uit. Het codelampje ging dan ook meteen branden. Ik heb toen de ECU codevrij laten maken. Maar in de tijd dat ik moest wachten dat ik de ECU weer terug kreeg heb ik alle zekeringen gecontroleerd. Ook die in de motorruimte waar er vaak nog een aantal verstopt zitten onder plastic kapjes e.d. Ik ben toen één zekering tegengekomen die door metaalmoeheid van trillingen doorgeknapt was. Bij een schok van de auto maakte hij dus even los contact en viel dus de motor uit. Hoogst waarschijnlijk was dit de oorzaak van mijn probleem. Misschien is er bij jouw auto ook een zekering (al dan niet ergens verborgen) kapot waardoor hij nu helemaal niet meer wil draaien.
Bij mij heeft een wegenwachter ook de zekeringen gecontroleerd maar niets gevonden. Het viel mij op omdat ik de pootjes bewoog en de contacten in de uit elkaar zag gaan.
Controleer alle zekeringen ook maar even. Kan nooit kwaad.
Ik heb een vraagje over de voorgestelde oplossing. I.v.m. het feit dat onze seicento soms erg slecht start en ik een tweede sleutel (zonder code erbij heb laten maken, maar deze sleutel nog niet gebruik dus nu niet de oorzaak van het hierboven genoemde slechte starten)
Kan ik de ecu zonder problemen ontkoppelen en opsturen. En waar vindt dat steckertje die ik daarna die te ontkoppelen?
Alvast hartelijke dank voor eventuele reacties.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar