Hallo,
Ik draai de contactsleutel om en hoor een zacht zoemen van de computer gevolgd door een soort klik. Ga ik starten, dan helemaal niets meer, geen kik en geen klik.
Als de startmotor niet ingeschakeld wordt doet ie natuurlijk ook niets. Hoop op een goede tip zodat ik weer snel rijden kan.
Als de startmotor vervangen moet worden is dat een hell of a job heb ik al ff gezien. Heeft iemand in dat geval misschien een link waar ik te weten kom hoe ik dat het beste kan doen? Op dit moment is een garage voor mij (financieel) echt geen optie. Met aandrukken loopt ie zo en voor een noodgeval is dat ff een optie natuurlijk.
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meet je accuspanning eens , als de accu leeg of te zwak is , doet hij het ook niet.
Als de accu goed is , even meten op het dunne draadje op de startmotor of daar 12v op komt te staan , als je de sleutel in de startstand draaid.
Komt daar 12v op en de accuspanning blijft 12v , startmotor defect.
Er zit geen startonderbreker op trouwens ?
Je kunt gewoon op beantwoorden klikken als je ingelogd bent.
Maar hierbij plaats ik even je reactie , Henny gaat eerst een multimeter regelen , daarna komt er een antwoord.
even langs de garage lijkt me goedkoper
en daar wordt juist gemeten
hij staat nu op bokken hier(hele klus) en dat blijft ie ook omdat er ook nog wat andere werkzaamheden zijn. Maar bedankt voor je tip
9 jaar
2de kerstdag mogen we weer werken.
doorgemeten en er is spanning en accu nog 12.85v
maar relais doet het, dus startmotor hoogstwaarschijnlijk aan zn eind.
heb er al onder gelegen en de 2 boutjes links zijn te bereiken, maar die ene rechterbout dus niet zover als ik zien kan. Dus dan maar van boven denk je. Luchtfilter en zo eraf. Maar zoals ik het nu zie moet zelfs het inlaatspruitstuk eraf. Kan toch haast niet kloppen(hoop ik)?
Wie o wie kan me helpen?
9 jaar
De hamertest maar eens gedaan en het helpt. Maar hij blijft kuren houden.
Heb een startmotor, maar dat inbouwen is een vreselijke mijl op zeven. Lijkt wel of ik het spruitstuk er compleet moet afhalen om bij dat ene boutje te kunnen komen.
Heeft iemand een tip, een filmpje of wat dan ook zodat ik niet helemaal als een kip zonder kop bezig ga.
Voor de lolbroeken; 500 euro voor de garage doneren mag ook.
Alvast bedankt.
9 jaar
via het rechtervoorwiel, indien nodig de dynamo verwijderen, dan heb je meer ruimte.
9 jaar
Bedankt voor de tip. Ga er midden volgende week me aan de slag. Nu eerst nog ff aandrukken.
Ik las op een Duitse site dat die 2 boutjes waar je "makkelijk" bij kunt een 13 dop benodigen en dat die rechts een kleinere maat heeft. Kun je dus doen wat bje wilt, maar met die 13 krijg je hem nooit los. En het klopt. Zal een 10/11 zijn, maar er is ook draad getapt in de startmotor op die plaats. Waarom weet ik ook niet, maar misschien heeft iemand nog eens wat aan die wijsheid.
Tot eind volgende week dus maar.....
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar