close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Seicento: Startmotor en motor blijft doorstarten/ na verwijderen contactsl

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Hallo beste mensen.

Mijn zoon heeft een Seicento Abarth en heeft het volgende probleem.

Vandaag begon het probleem met het doorstarten van de startmotor terwijl de motor gewoon aansloeg en bleef lopen. Na verwijderen van de contactsleutel bleef de motor aan en de startmotor doorstarten, na een hoop gerommel met het contactslot ging alles uit. Nu bij herstart reageert niets meer, geen dasbord verlichting en geen startmotor meer die aansloeg en geen koplampen meer en geen lampjes of wat dan ook op het dasbord. De accu is voldoende opgeladen want de AB werkt goed incl de knipperlichten. Wie heeft er een idee waar we dat moeten zoeken. Ik hier en daar al wat gelezen betreft een contact slot of evt de computer maar heb echt geen idee.

Opm: Kort geleden problemen gehad met de startonderbreking maar deze is omzeilt en heeft daarna 3 weken gewoon alles gedaan wat hij doen moest zonder problemen. Startmotor ( 9 mnd oud) is 3 weken geleden doorgemeten door XXXXXXX ivm niet starten (lees startonderbreker) maar was oke.

Alvast bedankt voor jullie aandacht.

Gr Ron.

Geplaatst door

monro (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lijkt erop dat de motor de startmotor heeft kapot gedraaid. zijn de zekeringen allemaal nog wel goed? ook de zwaardere? mogelijk een voeding doorgebrand. eerst dat maar eens controleren (gevolg) en dan aan de oorzaak beginnen (lees;contactslot)

maarten4874 0
badge

13 jaar

Hallo Maarten.

Bedankt vast voor je reactie. De auto is opgehaald en ze gaan kijken naar wat je allemaal aangeeft want gisteravond laat was er geen mogelijkheid meer voor.
We houden je op de hoogte.

Gr Ron.

monro 0

13 jaar

Nou de auto doet het weer zonder enige schade aan startmotor of andere delen. Het gebrek aan stroom was dus inderdaad de hoofdzekering (40) die defect was maar alles werkt nu weer prima maar het blijft natuurlijk een gok of alles goed blijft gaan. Het contact slot blijft in mijn ogen een vaag werkend iets, mijn zoon geeft aan dat tijdens het rijden hij de sleutel zo uit het contact kan halen zonder het slot te verdraaien en zonder dat de auto stopt en hij kan dit al een jaar of langer. Lijkt mij link want zou hij dan ook niet spontaan op het stuurslot kunnen springen??. Advies een nieuw contactslot ???

Gr Ron.

monro 0

13 jaar

hij kan niet in het stuurslot springen als de sleutel in de start stand staat, maar ik zou het slot maar vervangen voor hij helemaal niets meerdoet

jan5047 0
badge

13 jaar

Ik hoop inderdaad dat hij niet op stuurslot springt want dan heb je een echt probleem en rondjes draaien op de snelweg is ook niet alles ha ha. We gaan het advies opvolgen en stuur hem morgen langs de dealer om een nw contactslot te laten bestellen of evt bij Brezan, tis maar net waar hij het snelst/goedkoopst te krijgen is.

Bedankt voor jullie steun en alvast een heel goed uiteinde en een knallend 2011 en dat jullie weer veel mensen met jullie advies mogen steunen. Klasse mannen.

Gr Ron.

monro 0

13 jaar

Sloop is nog goedkoper

thei11316 0

13 jaar

Das waar maar wat koop je dan, ook eentje die al tig jaar gewerkt heeft en evt ook problemen gaat geven. Er gaat een nw in want hij wil de auto verkopen en wil niet dat de opvolger ook problemen krijg, daar schiet niemand wat mee op tenzij ze een goudprijs gaan rekenen maar dat zien we morgen wel.

monro 0

13 jaar

Het probleem dat de startmotor bleef draaien is hiermee niet opgelost. En dit zal het ook niet zijn door het cilinderslotje van het contact te vervangen.
Nu zijn alleen nog maar de gevolgen van het probleem hersteld, maar 9 kansen op 10 komten die toch terug.

Hallo Jeroen.

Wat is volgens jou dan vermoedelijk het echte probleem? Als het prijskaartje van een compleet slot niet te duur is dan wordt alles vervangen maar als jij nog ideeen hebt gooi het maar in de groep zou ik zeggen, we willen wel een betrouwbare auto verkopen straks, hij wil na ruim 3 jaar een punto sporting aanschaffen dus daar gaan we daan ook naar op zoek. Zijn daar nog bijzonderheden mee waar we op moeten letten met de aanschaf betreft de leeftijd tussen 2001-2003.

Ik hoor het graag.

Gr Ron.

monro 0

13 jaar

Was ik weer met de zelfde problemen.

We hebben inmiddels een ander contactslot gemonteerd en t,was starten en lopen alleen na een paar dagen kwam de storing weer terug net wat Jeroen aangaf, helaas gaf hij geen oplossing. We hebben ook weer een nieuwe startmotor geplaatst maar nog steeds problemen en ook dat bij een startpoging weer de hoofdzekering er uitvliegt. Als we aan de 2 stekers van het contactslot rommelen gaat hij spontaan een startpoging wagen zonder dat de contactsleutel in het slot zit. Wat nu .... Weer het slot kapot wat mij sterk lijkt op 2 defecte sloten of een fikse kortsluiting in de draadboom vanaf het contactslot.

Wie heeft een idee.

Gr Ron.

monro 0

13 jaar

Heb je nu het complete slot vervangen? Of enkel het cilindertje?
Als jet het complete slot hebt vervangen (dus ook het elektrische gedeelte), en het blijft nog zo dat ie start bij het "rommelen" aan de stekkers, dan de kabels en stekkers naar het contactslot controleren. Meer kan het echt niet zijn.

Het hele slot is vervangen. Oke dan gaan we maar eens op jacht hoe de bedrading overal weggestopt zit en kijken of we wat kunnen doormeten.

Alvast bedankt voor je reactie.

monro 0

13 jaar

Nou eindelijk de oplossing na 2 contactsloten. Vandaag een nieuw contactslot geplaatst en het hele probleem is nu over. Er bleek toch inwendige sluitingen te zitten in de andere 2 contactsloten en nu gelukkig weer goed.

Alsnog bedankt voor het meedenken.

Gr Ron.

monro 0

13 jaar

Slik....Help

We hebben te hard geschreeuwd dat het nu over is. We hebben de auto vanmiddag van de hand gedaan en belt de nieuwe eigenaar net op van de startmotor blijft doordraaien, nou wij ook langzamerhand na al dat zoeken en kosten maken. Alle stekkers goed nagekeken en de draden voor zo ver dat ging gecontroleerd maar niets aan de hand. Wat nu, heeft iemand nog meer ideeen wat er aan de hand kan zijn maar veel kan het nooit zijn maar vindt het maar even. Kan het misschien zijn dat als de motor warm/heet wordt er ergens een sluiting ontstaat en dan waar???. Blijft een lastig puzzeltje waar niemand wijzer van wordt.

monro 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.