Fiat Brava: Stationair slecht lopen 1.6 16v

Bouwjaar: 2002

Heb een brava 1.6 16v staan loopt slecht stationair slaat soms uit heb viergas gemeten en hij stond te rijk stationair,op toeren goed maar als hij stationair loopt is net of slaat er soms een cilinder over,heb even van andere auto snel bobine met kabels gebrobeerd ook niet.Nieuwe bougie's maar nee moest snel want klant wachte erop.
Lambdasensor waarde even gemeten en veel te hoog (rijk).Maar leek net of bleef er een klepstoter hangen want ja hij sloeg toch soms over.Heb toen nog snel motor even geflusht (schoongespoelt met forte en ja toen liep ie beter lambda weer normaal dus klant meegegeven.Maar volgende dag weer mis klant belde weer hij hokte stationair weer een beetje en sloeg uit mischien mensen een idee? krijg auto deze week waarschijnlijk weer.
Groet gerrit

klopstra

Geplaatst door klopstra (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Brava? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

hofman (0) PRO, 18 jaar geleden

Gasklephuis goed reinigen,dit komt vaker voor als oorzaak.

klopstra (0) PRO, 18 jaar geleden

zal het proberen bedankt eerst.
groet gerrit

hans4035 (0), 18 jaar geleden

hoi Gerrit

je moet even kijken of jou onderdruk in spruitstuk niet te hoog is max.325 m/pg.
je stappenmotor bij stat. niet boven de 60 stappen.
als dit wel te hoog is en je c.o. en h.c. is ook hoog dan moet je rekening houden met versleten nokkenassen.
komt vaker voor!!!

groet Hans

klopstra (0) PRO, 18 jaar geleden

Oke hans bedankt heb de auto morgen.Wij hebben wel meer van deze motors in onnderhoud maar dat die nokkenassen slijten is nieuw voor mij.Motor heeft nu ook nog maar iets van 80dkm.Maar alles kan natuurlijk.Vreemde is het is er ook ineen keer ingekomen dus niet ingeslopen van de een op andere dag hadden ze dit.

klopstra (0) PRO, 18 jaar geleden

Beste hans had auto vandaag en onderdruk is inderdaad hoog iets van 550 m/pg en injectie tijd is rond de 4,5m/s iets te veel. Heb er een andere auto bij gehad en die zat inderdaad rond de 350 m/pg en injectie tijd was ook minder.Het vreemde is de klacht is begonnen nadat deze mensen hebben getankt.Heb al van alles gebrobeerd anders gasklep huis inlaatdruk sensor (MAP).Ja lambda sensor geeft wel steeds 950M/v aan dus maar ja is ook rijk mengsel dus wel normaal.Kan riemtiming nog controleren maar lijkt me sterk.Iemand nog een idee?

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Valse lucht op inlaatspruitstuk? Hierdoor stijgt de druk en omdat de map-sensor dat doorgeeft ook de injectietijd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Brava of stel zelf een nieuwe vraag.