Hallo allemaal,
We hebben een probleem met een ducato 3 liter diesel. Wanneer de auto stationair loopt dan schommelt ie redelijk erg in toerental. Bij het uitlezen geen foutcodes helaas. Nu valt ons op dat de absolute luchtdruk in het inlaatspruitstuk 450 milibar is bij stationair toerental. Andere auto ernaast gezet en die had netjes rond de 990 milibar . Nu wordt er bij ons bij stationair toerental de egr klep ook 78 procent aangestuurd. Wanneer we de stekker van de magneetklep afhalen die de egr bediend dan loopt de auto goed en is de onderdruk ook goed in het inlaatspruitstuk. Heeft iemand hier al ervaring mee?? Druk sensor omwisselen had ook geen resultaat helaas.
mvg,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vacuum leiding naar de egr klep lek
heb dit net vorige week ook gehad
kijk deze slang maar goed na
Goedenavond,
Sorry voor de late reactie.. Probleem opgelost.. De vacuumslang vanaf rembekrachtiger naar pomp bevat een aftakking naar de magneetklep die de egr regelt. Deze aftakking zat dicht.. Gaatje geboord en storing verholpen..
mvg Alfred
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar