auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Brava: stevig inhouden (noodloop??) na langdurige regen en of sneeuw

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Na langdurige regenbuien en een dag of twee stilstaan valt houd de auto ernstig in. Heel soms gaat het injectie lampje branden. Het lijkt een beetje op het multipla probleem wat eerder deze dag / maand al behandeld werd
Als je de auto een aantal keren goed warm rijd dan is het probleem weer weg. Dat blijft soms weken weg, totdat hij een weekend niet gebruikt word en er heel veel regen valt. Bobine en kabels zijn reeds vernieuwd. wel is de auto soms vochtig op het inlaat spruitstuk, het vermoeden was dat er water van de kap via de ruitensproeiers de motor ruimte inlekt wat reeds is afgekit. Kan het zijn dat vocht op de injectoren komt (buiten zijde) en dat hij hierdoor deze verschijnselen heeft?

Het grootste probleem is, dat e fiat dealer hem niet uit kan lezen want de computer maakt geen contact, ook fiat ecu scan kan geen verbinding krijgen.
Is hier ook een oplossing voor? Alle massapunten zijn reeds schoongemaakt.

Alvast dank voor de hulp

Geplaatst door

regatachamp (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is het luchtfilter niet zeiknat??

maarten4874 0
badge

13 jaar

Net gecontroleerd, het luchtfilter is niet nat, kurkdroog zelfs. Er zijn ook geen sporen van water onderin. Na de hevige regen is er slechts 100 km gereden, kan het zijn dat hij daardoor droog is geworden?

regatachamp 0

13 jaar

tja,das moeilijk te zeggen vanachter een computer.... misschien kun je eens in de weer met een plantenspuit?

maarten4874 0
badge

13 jaar

Heb je de massa kabels al losgehad? Even loshalen en goed ontroesten. Vooral de massakabel onder de accu was bij mij er slecht aan toe. Het is gek dat je hem niet kan uitlezen.

Gaat de auto op drie cilinders lopen of heb je meer het gevoel dat ze geen brandstof krijgt?

evs 0

13 jaar

Wat heb je voor adapter om uit te lezen? Het koste mij ook wat moeite voor ik contact had, maar uiteindelijk is het met een goedkope ebay 327 adapter wel gelukt. Je moet je com poort instellingen goed kiezen.

evs 0

13 jaar

Na de erg hevige regen van vanavond heb ik nog even het luchtfilter losgehad. Er zat nu inderdaad wel wat water in, zeg maar tien druppels, en het filter was een beetje vochtig,lang niet zeik nat te noemen eigenlijk. Zou een nieuw luchtfilter en afkitten helpen? Daar zou het probleem dus wel vandaan kunnen komen, maar het probleem van het uitlezen blijft, dat moet ook opgelost, ik heb de massakabel al een losgehad en schoongemaakt, voornamelijk aan de accu met al die draden, dat was een beetje gecorrodeerd. Die onder de accu was zo te zien, schoon. Ik ga komende zaterdag de gehele massa boom naar beneden schoonmaken.

Betreft de stekker: ik heb er een via marktplaats, laat ik het zakje vorige week weg hebben gegooid. Maar de officiele fiat apparatuur komt er ook niet in. Ik was er zelf bij, we hebben meerdere keren geprobeerd. Vreemd is dat de abs , dus via de andere stekker wel uitgelezen kan worden

De auto gaat niet op drie cilinders lopen, stationair goed,stilstaand gas geven, loopt hij mooi zonder stotteren op t/m 5000tpm. en alleen bij belasting van de motor (dus rijdens) houd hij enorm in. Plank gas de snelweg op en het gevoel dat er een motor uit een panda in zit zeg maar

regatachamp 0

13 jaar

brand je motormanagementlampje wel als je de auto op contact zet?? (motorsymbooltje)

maarten4874 0
badge

13 jaar

Ja, dat brand inderdaad als ik hem op contact zet.

regatachamp 0

13 jaar

meet eens op bv de temperatuursensor of je hier wel 5 volt op krijgt,met losgenomen stekker.

maarten4874 0
badge

13 jaar

zojuist met losgenomen stekker (motor draaiend) gemeten 3 draads, waarvan een exact 5v en een 4.95v

regatachamp 0

13 jaar

oke,dan heb je in ieder geval een werkende computer. Ik zou beginnen met te zorgen dat je hem uit kan lezen,anders blijft het gissen naar de oorzaak..

maarten4874 0
badge

13 jaar

Inmiddels is de auto weer bij de Fiat geweest, de auto is opnieuw uitgelezen en ze kwamen er gelukkig in. Schoonmaken van massakabels is kennelijk de oorzaak van het niet kunnen uitlezen. In ieder geval, er was een eenmalige storing op de temperatuur sensor ( welke ikzelf veroorzaakt heb, met het meten van laatst) en een van de injector op cilinder 1. Ik heb wel aan het stekkertje zitten porren laatst.. Maar een injector is toch goed en of niet werkend?

Kan, het zijn dat een injector onbelast (dus niet rijdend) goed werkt en belast (optrekken) wel.

regatachamp 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Brava of stel zelf een nieuwe vraag.