Hallo,
Ik ben een beetje ten einde raad, een week geleden is mijn spanrol vastgelopen terwijl ik met een gangetje van 5 kilometer per uur achteruit reed. Motor sloeg gelijk af en kreeg hem niet meer gestart. De distributieriem schijnt dus iets versprongen te zijn. Dus ik heb hem naar het motorhuis gebracht. Die zeiden: "ja we moeten eerst het hele boeltje vervangen voordat we weten of hij echt kapot is". Dus ik ga ervan uit dat dat klopt. Dus ze hebben een spanrol en een lager vervangen, en de riem afgesteld.
Ik werd een dag later opgebeld met: "Ja hij loopt wel, maar niet goed". Balen dus, maar op mijn vraag of ik hem nog kon gebruiken met bijvoorbeeld slecht weer zei hij: "Ja hoor, gewoon een beetje je handrem gebruiken in de bochten om hem op toeren te houden en dan kan het best". Dus ik heb hem gehaald, 300 euro afgerekend (wat ik echt totaal niet kan missen), en geprobeerd weg te rijden. Opzich reed hij wel, maar hij trilde als een gek en ik moest zeer laat schakelen om uberhaupt op te trekken. Ook moest ik bij het starten veel gas geven. Ik woon zo'n beetje 800 meter bij het motorhuis vandaan, en ik heb de laatste 100 meter moeten duwen omdat hij met geen mogelijkheid meer te starten was.
Ik heb ze teruggebeld en kreeg te horen dat ik het er maar mee moest doen, want alles eruit halen zou op hetzelfde bedrag uitkomen. Ik heb er later nog een gepensioneerde monteur naar laten kijken, en die kreeg hem met "natte vingerwerk" weer draaiende. Omdat hij de apparatuur niet heeft kan hij de riem niet goed afstellen.
Als mijn motor nu draait hoor je geen getik of iets, maar hij moet wel hoog in de toeren blijven om niet af te slaan, en hij trilt nog steeds enorm. Volgens de gepensioneerde monteur zit de spanrol gewoon niet goed omdat de riem verspringt, en is hij niet goed afgesteld. Volgens hem zou hij het gewoon doen als alles goed gemonteerd en gesteld word. Dus hij is zelf naar het motorhuis gegaan met mijn auto (slepend) en heeft ze verteld wat er niet goed is. Dus ze zeggen we gaan ernaar kijken maar we hebben het nu te druk, we gaan er wat aan doen bladiebla. Hij gaat weg, en nog geen 10 minuten word ik gebeld met de boodschap dat het toch geen zin heeft omdat de motor backfire heeft en daarom verspringt. Ook zei deze man dat ik er sowieso niet meer mee kon rijden, wat dus het tegenovergestelde is wat er eerst werd gezegd. Ik weet niet meer wat ik moet geloven, ik ben 22 en heb geen verstand van die dingen. Dus wat zou ik hiermee moeten? En is dit een klacht waardig?
Alvast ontzettend bedankt..
Robin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=mrfoodfighter]"Ja hoor, gewoon een beetje je handrem gebruiken in de bochten om hem op toeren te houden en dan kan het best[/quote]
Hiermee wist je toch dat je er niet op een aanvaardbare manier mee kon rijden? Dan moest je ofwel je auto laten repareren, ofwel aan de kant zetten.
Klep krom waardoor geen compressie. Auto is total löss.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Brava of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar